لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نحوه شستن دستکش های چرمی

تاریخ انتشار : 1401/03/04نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 2بازدید: 896

نگاهی کلی بر روی پروژه

مدت زمان کار: 15 تا 30 دقیقه

زمان کلی: 15 دقیقه تا 8 ساعت

سطح مهارت: مبتدی

دستکش‌های چرمی می‌توانند از دستکش‌های کار ضخیم گرفته تا دستکش‌های ورزشی برای کمک به بهبود عملکرد شما و اکسسوری‌های چرمی شیک و متناسب با استایل شما متغیر باشند. هر نوع دستکشی که انتخاب می‌کنید، چرم دوام، گرما و راحتی بسیاری دارد.

دستکش‌ها را می‌توان با جنس‌ها، وزن‌ها و کیفیت‌های مختلف چرم پیدا کرد.

جیر: چرم جیر طبیعی از قسمت زیرین نرم پوست حیوانات ساخته‌ می‌شود. دارای سطحی پرزدار است که به راحتی لک می‌شود.

چرم نوبک: نوبک که از نظر ظاهری شبیه به جیر است، از قسمت روی پوست حیوان درست شده که به خوبی سمباده خورده و صاف شده است تا نرم‌ترین و مخملی‌ترین بافت چرم را ایجاد کند.

چرم آنیلین: این یک چرم دانه کامل است که با ماده شیمیایی آنیلین روی آن کار شده است. این رایج‌ترین نوع چرم است که برای دستکش‌های زمستانی، کاری و ورزشی استفاده می‌شود.

چرم ناپا: بالاترین درجه چرم می‌باشد که بسیار نرم و انعطاف پذیر است و از پوست گوسفند یا بره دانه کامل برای ساخت آن استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:  یازده چیزی که نباید با دستمال آنتی باکتریال تمیز کنید

در نهایت، همه انواع دستکش‌ها در اثر تعریق و تماس با سطوح کثیف می‌شوند. دستکش‌های چرم جیر و نوبک برای تمیز کردن نیاز به روش‌های خاصی دارند. نحوه شستن دستکش‌های چرمی آنیلین و ناپا را یاد بگیرید تا طول عمر بیشتری داشته باشند.

صابون زرین یا صابون کاستیل مواد شوینده
گرم دمای آب
فقط شستشوی دستی نوع شستشو
خشک کردن فقط با هوا نوع خشک کردن
بعد از شستشو از نرم کننده چرم استفاده کنید روش خاص
اتو نکنید اتو

 

چیزهایی که نیاز دارید:

تجهیزات /ابزار

پارچه‌های میکروفیبر

کاسه کوچک

حوله با جذب بالا

برس نرم

مواد:

صابون زین یا کاستیل

سرکه سفید

نرم کننده چرم

الکل ایزوپروپیل

گوش پاک‌کن

جوش شیرین

دستورالعمل‌ها

اگر دستکش‌های چرمی دارید که با خز طبیعی تزئین شده‌اند، بهتر است آن‌ها توسط یک متخصص تمیز شوند. تمیز کردن آن‌ها در خانه، به غیر از، از بین بردن لکه‌های سبک روی نوک انگشتان، می‌تواند سبب آسیب خز شود.

1. تمیز کردن خاک از روی دستکش

در یک کاسه کوچک، مقدار مساوی آب گرم و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید. یک پارچه میکروفیبر را با محلول حاصله مرطوب کنید و به آرامی قسمت‌های لکه دار را پاک کنید. تا تمیز شدن کامل آن قسمت از خاک ادامه دهید.

اگر دستکش‌ها گلی شده‌اند، قبل از پاک کردن آن‌ها، اجازه دهید گل خشک شود. از یک برس نرم استفاده کنید تا گل خشک شده را پاک کرده و سپس لکه‌های باقی مانده را تمیز کنید.

2. لکه‌های جوهر را پاک کنید

برای پاک کردن لکه جوهر از روی چرم، یک گوش پاک‌کن را آغشته به الکل ایزوپروپیل کنید. از یک سمت لکه جوهر شروع کنید و به آرامی آن را با گوش پاک‌کن بمالید. از سابیدن خودداری کنید زیرا ممکن است به چرم آسیب وارد شود. با تمیز شدن جوهر، گوش پاک‌کن را دور انداخته و از یک گوش پاک‌کن تازه استفاده کنید. به آرامی کار کنید تا از پخش شدن لکه جوهر جلوگیری کنید.

3- یک محلول پاک کننده درست کنید

در یک کاسه کوچک، محلولی از آب گرم و یک صابون مایع ملایم مانند صابون کاستیل یا زین درست کنید. اگر از صابون قالبی یا ژله‌ای استفاده می‌کنید، یک پارچه میکروفیبر را خیس کرده و آن را روی صابون بمالید تا روی پارچه کف درست شود.

4- قسمت بیرونی دستکش‌ها را بشویید

دستکش‌ها را صاف روی یک حوله با جذب بالا قرار دهید. از پارچه صابونی برای پاک کردن کثیفی از روی دستکش استفاده کنید. از مچ دستکش شروع کرده و به سمت نوک هر انگشت حرکت کنید. حتما بین هر انگشت را نیز به خوبی تمیز کنید. چرم را اشباع نکنید، بلکه روی تمیز کردن سطح تمرکز کنید.

هنگامی که خاک و گل تمیز شد، پارچه را بشویید و در صورت نیاز مجدداً از صابون استفاده کنید. دستکش‌ها را برگردانید و برای طرف دیگر هم همین کار را تکرار کنید.

5- داخل دستکش‌ها را تمیز کنید

دستکش‌ها را پشت و رو کنید و همان مراحل تمیز کردن را تکرار کنید. اگر داخل دستکش‌ها با خز مصنوعی یا پشم گوسفند پوشیده شده‌اند، آن‌ها را با پارچه‌ای مرطوب شده با مخلوط 50 درصد سرکه سفید و 50 درصد آب پاک کنید تا باکتری‌ها و بو تمیز و کنترل شوند.

برای کمک به از بین بردن بو در دستکش‌های خزدار حین تمیز کردن، دستکش‌ها را در حالی که انگشتان به سمت پایین است به رخت آویز گیره بزنید. داخل دستکش‌ها را جوش شیرین خشک بریزید و اجازه دهید 24 ساعت در همین حالت بمانند. قبل از پوشیدن دوباره دستکش‌ها را پشت و رو کنید و جوش شیرین را با برس تمیز کنید.

6- دستکش ها را بشویید

از یک پارچه میکروفیبر تمیز و مرطوب برای "شستشوی" دو طرف دستکش استفاده کنید. با بررسی دقیق درزها و نواحی بین انگشتان، هر گونه کف باقیمانده را تمیز کنید. پارچه را شسته و به خوبی بچرخانید تا در حین کار رطوبت اضافی مشکلی ایجاد نکند.

7- دستکش‌ها را کاملا خشک کنید

دستکش‌ها را روی یک حوله تمیز و با جذب بالا قرار دهید تا در هوا خشک شوند. هرگز دستکش‌های چرمی را در زیر نور مستقیم خورشید یا نزدیک منبع گرما قرار ندهید تا به روند خشک شدن سرعت دهید. بعد از یک ساعت آن‌ها را چک کنید و دستتان کنید تا به شکل، کشش و انعطاف چرم کمک کنید. اگر داخل آن به شدت مرطوب است، آن‌ها را پشت و رو کنید. یک ساعت دیگر صبر کنید، آن‌ها را به حالت اول در آورده و دوباره بپوشید تا به نرمی خشک شوند. اکثر دستکش‌ها در کمتر از هشت ساعت کاملا خشک می‌شوند.

8- چرم را نرم نگه دارید

برای نرم و لطیف نگه داشتن چرم، از نرم کننده چرم در قسمت بیرونی دستکش استفاده کنید. دستورالعمل‌های لازم بر روی برچسب را دنبال کنید.

تعمیرات دستکش چرمی

اگر درز دستکش شما در رفته است، آن‌ها را برای تعمیر به یک تعمیرگاه کفش ببرید. بیشتر تعمیرات خانگی بسیار واضح بوده و می‌تواند باعث آسیب بیشتر به دستکش شود.

نگهداری دستکش چرمی

در صورت عدم استفاده، دستکش‌های چرمی باید قبل از گذاشتن در کمد کاملاً خشک شوند. آن‌ها را در یک کیسه پنبه‌ای قرار دهید تا از گرد و غبار محافظت شده، و در عین حال با گردش کافی هوا از تشکیل کپک جلوگیری شود. نگهداری آن‌ها در جعبه‌های پلاستیکی منجر به زرد شدن دستکش‌های چرمی سفید می‌شود.

 


بهترین

نظرات
تصویر کاربر
فاطیما
سلام و روز خوش دستکشهای چرمم رو با الکل تمیز کردم کمی انگار رنگش مات شده چیکار کنم مشکی و براق بشه
تصویر کاربر
ژهرا پی مرای
سپاس از راهنماییتون،استفاده کردم.
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است