لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

9 اشتباهی که همه ما در هنگام خرید کفش مرتکب می‌شویم

دسته بندی :سبک زندگی
تاریخ انتشار : 1401/09/11نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 224

در قرن چهاردهم، اندازه کفش‌ها را با دانه جو تعیین کردند: 3 دانه معادل 2.5 سانت بودند. امروزه تعیین سایز بسیار آسان‌تر است، اما هنوز هم پیدا کردن یک جفت کفش مناسب می‌تواند مشکل باشد. جزئیات زیادی وجود دارد که ما آن‌ها در نظر نمی‌گیریم و در نهایت کفش بدی می‌خریم.

بیزاپ لیستی از اشتباهات رایجی که هنگام خرید کفش مرتکب می‌شویم و راه‌های جلوگیری از آن‌ها را تهیه کرده است.

مطلب پیشنهادی:  10 اشتباه رایج هنگام انتخاب کفش تابستانی

فرم و شکل پاشنه پا را نادیده می‌گیریم

پاشنه تنها برای زیبایی کفش نمی‌باشد- قرار است تکیه‌گاهی برای پا نیز باشد. ما برای قدم برداشتن از پاشنه تا پنجه پا را استفاده می‌کنیم، بنابراین باید تکیه‌گاه کافی در آن جا وجود داشته باشد. به همین دلیل است که پاشنه کفش باید مستقیماً زیر پاشنه پای شما باشد. اگر کمی به وسط نزدیک‌تر باشد، وزن به روش اشتباهی در پا پخش خواهد شد که باعث می‌شود سریع‌تر خسته شوید.


ما کفش‌های پاشنه بلند را با کفش‌های نوک تیز ترکیب می‌کنیم

پاشنه‌های خیلی بلند یا جلوی کفشی که بسیار نوک نیز باشد، می‌توانند به پاهای شما آسیب برسانند. تصور کنید چه ترکیب وحشتناکی خواهید بود اگر کفش‌هایی بپوشید که هر دو این ویژگی‌ها را داشته باشند: فشار روی انگشتان پا بسیار زیاد خواهد بود. به همین دلیل بهتر است که یکی از این دو ویژگی را انتخاب کنید. اگر کفش پاشنه بلند دارید، قسمت انگشت پا باید پهن باشد.

اگر به کفش‌های نوک تیز علاقه دارید، نباید خیلی تنگ باشند (باید فضای کافی برای انگشتان پا وجود داشته باشد)، یا به سادگی آن‌ها را فقط در موارد خاص بپوشید.

ما نمی‌دانیم که چرا این کفش‌ها را می‌خریم

این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما همه کفش‌های کتانی برای ورزش کردن ساخته نشده‌اند. علاوه بر این، ورزش‌های مختلف به کفش‌های مختلفی نیز نیاز دارند. به عنوان مثال، برای بازیکنان بسکتبال کفش‌های کتانی ساق بلند مناسب بوده و برای دونده‌ها کفش باید ساپورت قوس بیشتری داشته باشد. کفش‌های کتانی خوب برای پیاده روی برای دویدن و پریدن مناسب نیستند.

اگر با کفش‌هایی که برای پیاده روی مناسب هستند ورزش کنید، خیلی سریع خراب می‌شوند. به همین دلیل است که باید هنگام خرید، نوع مصرفی کفش و دلیل خرید آن را مشخص کنیم.

ما فقط به سایز توجه می‌کنیم

بدیهی است که سایز یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید کفش جدید باید در نظر گرفته شود. اما حتی اگر کفش اندازه شما باشد، ممکن است تصمیم برای خرید آن‌ خیلی زود باشد. به تمام قسمت‌های کفش نگاه کنید. آیا آن‌ها خوب ساخته شده‌اند؟ آیا بند‌های آن به اندازه کافی محکم هستند؟ یراق و قطعات تزئینی چقدر خوب به کفش وصل شده‌اند؟ آیا زیپ به درستی کار می‌کند؟ اگر صندل می‌خرید، بررسی کنید که بندها تا چه حد قابل تنظیم هستند.

ما کفش‌ها را فقط روی فرش یا موکت امتحان می‌کنیم

در بسیاری از فروشگاه‌های کفش، فرش یا موکتی در جلوی آینه وجود دارد. خیلی اوقات، هنگام امتحان کردن کفش ما از روی آن‌ها کنار نمی‌رویم. اما این فرش‌های زیبا ممکن است باعث شوند که ما یک جفت کفش اشتباه را بخریم. فرش‌ها باعث می‌شوند که کف کفش‌ها نرم‌تر از آنچه هستند احساس شود، بنابراین برای این که واقعاً کفش‌های خود را امتحان کنید، از روی فرش کنار بروید و در فروشگاه قدم بزنید تا ببینید کفش‌ها چقدر راحت هستند.

وقتی کفشی را امتحان می‌کنیم، به اندازه کافی با آن راه نمی‌رویم

5 مرحله برای فهمیدن این که کفش‌ها چقدر در پاهای شما راحت هستند کافی نیست. این مراحل به شما اجازه نمی‌دهند متوجه شوید کفش‌ها در پای شما واقعا چطور هستند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که با این جفت کفش‌ها خیلی سریع خسته شوید. توصیه می‌شود هر جفت را حداقل به مدت 15 دقیقه بپوشید. این بدان معنی است که شما باید برای مدت طولانی‌تر از حد معمول در فروشگاه قدم بزنید.

ما کفش‌هایی می‌خریم که خیلی باز هستند

این در مورد سبک نیست. قسمت بالایی برخی از صندل‌ها فقط چند بند دارند که واقعا نمی‌تواند پاها را آن طور که باید نگه دارند. به همین دلیل است که این کفش‌ها آن قدر راحت نیستند و پاهای شما خیلی سریعتر خسته می‌شوند.

ما شکل و فرم پا را در نظر نمی‌گیریم

همه افراد شکل و فرم پاهای خود را نمی‌دانند و هنگام خرید کفش‌های جدید به آن توجه نمی‌کنند. اما آناتومی پا می‌تواند تأثیر زیادی بر راحتی یک جفت کفش داشته باشد. فاکتور اصلی طول انگشتان پا است و بر همین اساس 3 نوع پا وجود دارد. در نوع مصری بلندترین انگشت، انگشت شست پا است و طول هر انگشت پا کوتاه‌تر از انگشت قبلی است. با چنین پاهایی می‌توانید کفش‌هایی با پنجه‌های کشیده یا گرد بپوشید. این افراد باید از کفش‌های نوک تیز دوری کنند.

در پای رومی، انگشتان اول، دوم و سوم به یک اندازه بلند هستند. افرادی که چنین پاهایی دارند باید کفش‌هایی با پنجه‌های مربع و گرد بپوشند. در پای یونانی، بلندترین انگشت پا، انگشت دوم است. در این مورد کفش‌های نوک تیز بهترین انتخاب هستند.

ما از جوراب‌های نامناسب برای امتحان کردن کفش استفاده می‌کنیم

برای جلوگیری از شانس خرید کفش‌های نامناسب، باید آن‌ها را با جوراب‌هایی که قرار است کفش را با آن‌ها بپوشید امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر در حال خرید چکمه‌های زمستانی هستید، منطقی نیست که آن‌ها را با جوراب‌های نازک و تابستانی امتحان کنید. در زمستان، جوراب‌های ضخیم‌تری می‌پوشید، بنابراین یک جفت از آن جوراب‌ها را با خود به فروشگاه ببرید. به این ترتیب، آن جفت کفشی را انتخاب خواهید کرد که واقعاً مناسب شما باشد.

معمولا هنگام خرید کفش جدید به چه نکاتی توجه می‌کنید؟


بهترین و نزدیکترین مراکز خرید و فروشگاه های شهر و محله تان را در بیزاپ پیدا کنید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است