لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

هر آنچه که باید در مورد نرم کننده‌ های پارچه بدانید

تاریخ انتشار : 1401/04/26نویسنده: محمد اوجاقیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 238

افرادی که در هر بار استفاده از ماشین لباسشویی از نرم کننده استفاده می‌کنند، به سختی می‌توانند زندگی خود را بدون آن تصور کنند. کسانی که همیشه از آن استفاده نمی‌کنند ممکن است اطلاع زیادی از کاربرد آن نداشته باشند و کسانی که اصلاً از آن استفاده نمی‌کنند اغلب نسبت به مزایای آن شک دارند. قبل از این که تصمیم به استفاده از مواد نرم کننده بگیرید،  سعی کنید اول در مورد آن‌ اطلاعات لازم را کسب کنید.

نرم کننده چیست؟

این مواد کاری بسیار بیشتر از حفظ بوی تازگی لباس شما دارد. الیاف پارچه را شل می‌کند و چین و چروک آن را به حداقل می‌رساند. نمی‌گذارد لباس‌ها بیشتر بهم بچسبند. همچنین به کاهش ساییدگی و پارگی پارچه کمک می‌کند و باعث می‌شود لباس دوام بیشتری داشته باشد و رنگ خود را حفظ کند.

نرم کننده پارچه به سه شکل مایع، توپی و ورقه‌ای‌ عرضه می‌شود. همه نرم کننده‌ها یکسان نیستند، بنابراین مهم است که بهترین آن‌ها را پیدا کنید.

آیا نرم کننده  واقعا ضروری است؟

استفاده از نرم کننده همیشه ایده خوبی نیست، به خصوص برای پارچه‌هایی که در معرض رطوبت زیاد هستند مانند حوله‌ها. در حالی که می‌خواهید حوله‌هایتان بوی تازگی و تمیزی داشته باشند، استفاده از نرم کننده ممکن است قابلیت آن‌ها را در جذب آب کاهش دهد. مثال دیگر، لباس‌های ورزشی است. پارچه این لباس‌ها به گونه ای طراحی شده است که هنگام تنفس، رطوبت را از بدن دور نگه دارد. استفاده از نرم کننده روی پارچه را پوشانده و جلوی خروج رطوبت را می‌گیرد.

جایگزین‌های مختلفی به جای نرم کننده وجود دارد:

ترکیب نمک حمام با جوش شیرین بوی نامطبوع ماشین لباسشویی را از بین می‌برد.

اگر می‌خواهید لباس‌های نرم‌تر با چسبندگی کمتری داشته باشید، از نرم کننده‌های توپی شکل پشمی استفاده کنید.

همچنین می‌توانید چند قطره روغن ضروری (عصاره گیاهی) را در مرحله آبکشی اضافه کنید تا لباس طراوت بیشتری داشته باشد.

سرکه در فرایند آبکشی نیز به از بین بردن بوها کمک می‌کند و چسبندگی را به حداقل می‌رساند.

استفاده مقدار کمی از نرم کننده مو هم نتایج یکسانی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: نحوه‌ شستن روبالشی و ملحفه‌ های ابریشمی

آیا نرم کننده پارچه برای ماشین لباسشویی مضر است؟

برخی از نرم کننده‌ها با نفت ساخته شده‌اند و ممکن است حاوی چربی حیوانی باشند که هیچ‌کدام در ماشین لباسشویی به طور کامل تجزیه نمی‌شوند. اگر مراقب نباشید می‌تواند منجر به گرفتگی لوله‌ها و حتی رشد بیش از حد کپک‌ها شود. اگر می‌خواهید از نرم کننده استفاده کنید، موقع آبکشی به آن سرکه اضافه کنید. این کار به تمیز شدن لوله‌ها و از بین رفتن کپک‌ها کمک می‌کند.

نرم کننده را کجا قرار می‌دهید؟

در بیشتر ماشین لباسشویی‌ها  یک فضای کوچک برای افزودن نرم کننده وجود دارد. دیگر لازم نیست تا موقع آبکشی صبر کنید. در گذشته، تنها راه اضافه کردن نرم کننده این بود که دستگاه را متوقف کنید و خودتان آن را اضافه کنید. اکنون اکثر دستگاه‌ها یک شیار جداگانه برای مواد شوینده، سفید کننده و نرم‌کننده دارند، بنابراین می‌توان در ابتدا آن‌ها را اضافه کرد.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است