لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

6 نکته استفاده از نوار منفذ بینی

تاریخ انتشار : 1401/06/13نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 168

ما ممکن است به دلیل راحتی استفاده از نوارهای بینی عاشق آنها باشیم، اما معلوم است یکسری عوارض جانبی و تفاوت‌های ظریف درارتباط با کاربرد آنها وجود دارد. برای اجتناب از نتایج ناخواسته، همیشه بهتر است از تمام توصیه‌های متخصصین اطلاعات کسب کنیم. بنابراین، قبل از اینکه از نوار منافذ بینی استفاده کنید، بیایید نگاه دقیق‌تری به آنها بیاندازیم.
ما  در بیزاپ اهمیت روش‌های درست زیبایی را می‌دانیم و تمایل داریم تا یکسری اطلاعات حرفه‌ای درباره نوارهای منافذ بینی را با شما به اشتراک بگذاریم.
این مقاله صرفاً جهت دادن اطلاعات است و جایگزین توصیه‌های حرفه‌ای نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی: 6 راهکار برای جلوگیری از رشد بی رویه موهای صورت

1. نوارهای منافذ از جوش‌های سر سیاه جلوگیری نمی‌کنند
نوارهای منافذ می‌توانند پس از یکبار مصرف به طور اثربخشی جوش‌های سرسیاه را از بین ببرند، اما این موقتی است. جوش‌های سرسیاه پس از چند هفته دوباره برمی‌گردند. هیچ روش جادویی برای برداشتن منافذ شما وجود ندارد و حتی اگر باشد، چیز خوبی نیست. منافذ شما برخی عملکردهای حیاتی برای پوست دارند ـ آنها مراقب فولیکل مو هستند، چربی‌ها را جمع می‌کنند و عرق را دفع می‌کنند. لکن، استفاده از نوارها منافذ شما را کوچکتر کند و آن لخته‌های سیاه سیاه را از بین ببرد که می‌تواند ظاهرشان را کوچکتر کند.
نوارهای منافذ نه جلوی برگشتن جوش‌های سرسیاه را نمی‌گیرد، و نه باعث کاهش ایجاد چربی می‌شود. به این خاطر است که ممکن است ببینید این نقاط سیاه روی بینی شما دوباره خیلی زود برگشته‌اند.
متخصصان پوست پیشنهاد می‌کنند به طور مداوم از این نوارها استفاده کنید. برای جلوگیری از جوش‌های سر سیاه، می‌توان یک یا دو بار در هفته این کار را انجام داد.
2. نوارهای بینی پاکسازی عمیقی انجام نمی‌دهند
معمولاً، تصور می‌شود این نوارهای بینی کل منافذ باز بینی را از بین می‌برند. اگرچه بسیاری از افراد ممکن است از آن استفاده کنند، آنها واقعاً قدرت زیادی برای پاکسازی کامل منافذ ندارند. برخی نوارهای منافذ حتی مواد یا مواد شیمیایی دیگری دارند که می‌تواند محلول بدی باشد اگر پوست شما حساس باشد.
شستن صورت قبل از استفاده از نوار بینی بسیار مهم است به خاطر اینکه ممکن است روی پوست شما از قبل باکتری باشد و اضافه کردن نوار به آن می‌تواند باعث تورم و گاهی اوقات تاول شود.  لذا، مهم است قبل از زدن نوار روی بینی، برای اضافه کردن مقدار رطوبت به پوست از لوسیون هیدراته یا کرم استفاده کنید.
متخصصان پوست می‌گویند که نوارهای منافذ واقعاً باعث پاکسازی کامل منافذ بینی شما نمی‌شوند. تنها باعث می‌شود لایه‌های بالایی سلولهای مرده پوست برداشته شوند و قسمت زیادی از کثیفی داخل منافذ باقی بماند. بنابراین، نیاز است این روش پاکسازی را مداوم انجام دهید.
3. نوارهای منافذ می‌تواند پوست شما را اذیت کند
نوارهای بینی با چسبیدن به لایه‌های مرده منافذ بینی شما عمل می‌کند که می‌تواند باعث قرمزی و ورم شود. بعلاوه، اگر پوست شما بسیار حساس باشد و  منافذ آسیب‌دیده داشته باشد، نوار می‌تواند کل لایه پوست شما را بکَند که می‌تواند موجب ایجاد لکه شود. اگر پوست خشک یا اگزمایی دارید از نوار استفاده نکنید، چراکه ممکن است به پوستتان بیشتر آسیب بزند.
هم‌چنین، وقتی تلاش می‌کنید با استفاده از نوار منافذ خود را تمیز کنید، ممکن است باعث بروز عفونت شود، و راه برای ورود باکتری و کثیفی آسانتر شود. لذا، به محض دیدن هر نوع عفونتی، توصیه می‌شود به متخصص پوست مراجعه کنید تا جلوی بروز جای زخم و هر آسیب دیگر گرفته شود. 
متخصصین می‌گویند اگر پوست حساسی دارید، نوارهای منافذ می‌تواند به پوست شما آسیب بزند. به خاطر روی می‌دهد که چسبندگی روی نوار بینی می‌تواند برخی موها را بکند و پوست شما را خراب کند. بهتر از بررسی کنید و ببینید آیا به نوار آلرژی دارید. برای مثال، می‌توانید کمی از آن را روی دستتان امتحان کنید. 
4. قبل از زدن نوار روی بینی‌تان، صورت خود را به مدت 10 الی 20 دقیقه بخور کنید
درست پس از پاکسازی صورت، اولین قدم در استفاده از نوارهای منافذ پاک کردن شستن سینک خود با آب خیلی داغ است و مطمئن شوید تا پرشدن کامل سینک، راه هدررفت آب بسته است. این باعث ایجاد مقدار بخار می‌شود. آب داغ و بخار می‌تواند به بازشدن سیبوم داخل منافذ شما کمک کند، بنابراین نوارها می‌توانند بهتر سبوم را از روی بینی شما بردارند. فقط کافی است صورت خود را به مدت 10 الی 20 دقیقه بخور کنید یا یک حوله داغ روی صورتتان بگذارید. منافذ شما بازتر می‌شوند و راحت‌تر از شر جوش‌های سر سیاه خلاص می‌شوید.
بعلاوه، ممکن است خیلی راحت‌تر از شر آلودگی‌هایی خلاص شوید که منافذ شما را بسته‌اند. پس از این، بهترین راه برای برداشتن تمام جوش‌های سر سیاه جداکردن نوار منافذ از بالا و سپس از پایین است. برای پهلوها، بهترین راه جداکردن همزمان چسب از روی بینی است.
5. برای اینکه نتیجه بهتری داشته باشید، نوار را نصف کنید
بلاگرهای زیبایی نصف کردن لبه‌های نوارهای بینی توصیه می‌کنند چراکه تنظیم آن مطابق با شکل بینی شما راحتتر است. در این مورد، می‌توانید جلوی حباب زیر نوار را بگیرید به طوریکه نوار به خوبی همه قسمت‌های بینی را پوشش می‌دهد. هم‌چنین می‌توانید آن را نصف کنید و آن را روی هر دو قسمت گونه خود هم استفاده کنید.
6. پس از استفاده از نوار منافذ روی بینی خود کمی یخ بگذارید
پس از برداشتن جوش‌های سرسیاه، نوارهای چسبناک بینی می‌توانند منافذ را بزرگتر نشان دهند. این می‌تواند منافذ شما را نسبت به عفونت حساس‌تر کند. لذا، می‌توانید پس از استفاده از نوار بینی از یک تکه یخ استفاده کنید. این کمک می‌کند تا منافذ شما بسته شود. اگر طرفدار این روش نیستید، فقط کافی است صورت خود را با آب سر بشویید. 

جایگزین نوار بینی
•    برس صورت می‌تواند هر نوع سلول مرده روی پوست را بردارد، ولی باید این کار را به آرامی، گهگاهی و با یک شستشوی پاک‌کننده (خصوصاً برای پوست حساس) انجام دهید.
•    ماسک‌های خاک‌رس به جدا شدن چربی‌ها و سموم از پوست شما کمک می‌کند و در نتیجه منافذ پوست را باز می‌کند. آنها نیز در خودشان سولفور دارند که به برداشتن سلولها‌ی مرده پوست که موجب ایجاد جوش‌های سر سیاه شده‌اند، کمک می‌کند. اگر واقعاً صورت چربی دارید، پس ماسک خاک‌رس را پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از آن یکبار در هفته راه مناسبی برای خلاص شدن از این جوش‌های سر سیاه است.
•    قبل از رفتن به رختخواب حتماً آرایش صورت خود را پاک کنید. خوابیدن با آرایش تنها باعث جذب جوش‌های سر سیاه بیشتر و ایجاد منافذ بیشتر روی صورت شما می‌شود. اگر پوست چربی دارید، بهتر است آرایش خود را با پاک‌کننده‌های فومی پاک کنید. اما قبل از شستن صورت خود صرفنظر از اینکه آیا آرایش دارید یا خیر می‌توانید از آن استفاده کنید. 

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است