لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

ملحفه هایی به سفیدی برف!

تاریخ انتشار : 1401/03/16نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 504

نگاهی کلی بر روی پروژه

زمان کار: 15 تا 30 دقیقه

زمان کلی: 1 تا 3 ساعت

سطح مهارت: مبتدی

            تختی با ملحفه‌های بسیار سفید همیشه شیک و زیبا است. اما وقتی آن ملحفه‌های سفید چرک به نظر می‌رسند، همان تخت چندان جذاب نیست. ملحفه‌ها حتی اگر تازه شسته شده باشند بازهم تمیز به نظر نمی‌رسند.

            ملحفه‌های سفید در صورتی که به درستی شسته نشده باشند پس از چند ماه شروع به تیره شدن می‌کنند. تغییر رنگ می‌تواند ناشی از انتقال رنگ از پارچه‌های دیگر، آلودگی که پاک نشده یا باقی‌مانده مواد شوینده و نرم کننده‌ در پارچه باشد. با کمی دقت می‌توانید ملحفه‌های سفید را سفید نگه دارید. به علاوه، چند نکته برای بازگرداندن روشنایی ملحفه‌ها بیاموزید.

هر چند وقت ملحفه‌های سفید باید شسته شود

ملحفه‌های تخت باید حداقل هر هفته تعویض و شسته شوند و اگر فردی بیمار است یا در خواب به شدت عرق می‌کند، تعداد دفعات شستشو باید بیشتر شود. اگر از همان ابتدا ملحفه‌های سفید را به درستی بشویید و از آن‌ها مراقبت کنید، تا سال‌ها چرک نمی‌شوند. با این حال، به محض اینکه متوجه تیره شدن آن‌ها شدید، اقداماتی را برای سفید کردن پارچه انجام دهید. منتظر ماندن تا زمانی که ملحفه‌ها بیش از حد چرک شوند، نتایج رضایت بخشی به همراه نخواهد داشت.

قبل از اینکه شروع کنید

روش‌ها و محصولات مورد استفاده برای سفید نگه داشتن ملحفه‌های سفید به جنس و نوع پارچه بستگی دارد. وقت بگذارید و برچسب مراقبت که به یکی از ملحفه‌ها وصل شده است را پیدا کرده و بخوانید. برچسب مراقبت جنس پارچه‌ی ملحفه‌ها (پنبه، میکروفایبر، بامبو، ابریشم، ریون) و همچنین بهترین دمای آب برای شستشو و خشک کردن را به شما می‌گوید.

راهنمای مراقبت از پارچه

شوینده:

بستگی به نوع پارچه دارد. مواد شوینده قوی برای پنبه، کتان، بامبو، میکروفیبر؛ مواد شوینده ملایم برای ابریشم

دمای آب:

داغ، گرم یا سرد بسته به نوع پارچه

نوع شستشو در ماشین لباسشویی:

معمولی برای همه پارچه‌ها به جز ابریشم (از چرخش ملایم استفاده کنید)

نوع خشک کردن:

حرارت متوسط رو به بالا برای همه پارچه‌ها به جز ابریشم و کتان (حرارت کم). خشک کردن در هوای آزاد نیز برای تمامی پارچه‌ها قابل قبول است

در صورت استفاده از سفید کننده، برای هر نوع پارچه از سفید کننده مناسب استفاده کنید.

اتو:

بسته به نوع پارچه زیاد تا کم.

وسایلی که نیاز دارید:

تجهیزات /ابزار:

ماشین لباسشویی

بند رخت

خشک کن اتوماتیک

مواد:

مواد شوینده قوی

شوینده ملایم

دستورالعمل‌ها:

لباس‌های شستنی را تفکیک کنید

حتی اگر فقط از آب سرد استفاده می‌کنید، لباس‌ها را جدا کرده و ملحفه‌های سفید را جداگانه بشویید. این از پخش شدن و انتقال رنگ از پارچه‌های رنگی به پارچه سفید جلوگیری می‌کند زیرا در غیر این صورت ملحفه‌های سفید چرک به نظر برسند.

بیشتر بخوانید:  بهترین راه شستشوی محافظ تشک که نمی دانید!

02 پاک کردن لکه‌ها

اگر روی ملحفه‌ها لکه‌های خون، آرایش یا مواد غذایی دارید، دستورالعمل‌های تمیز کردن لکه را برای هر نوع لکه دنبال کنید. بیشتر لکه‌های روی ملحفه‌ها را می‌توان با آغشته  کردن محل مورد نظر به مقدار کمی از مواد شوینده قوی و پخش کردن آن روی پارچه با انگشتان یا یک برس نرم از بین برد. قبل از انداختن ملحفه‌ها در ماشین لباسشویی اجازه دهید مواد شوینده به مدت 15 دقیقه بمانند تا لکه‌ها از روی پارچه پاک شوند.

03 ماشین لباسشویی را زیاد پر نکنید

شاید ترجیح دهید ماشین لباسشویی را تا لبه با ملحفه‌ها پر کنید، اما این کار بهترین نتیجه را به همراه نخواهد داشت. هنگامی که ماشین لباسشویی بیش از حد پر باشد، فضای کافی برای آب وجود ندارد تا پارچه را بشویید. در نتیجه خاک و کثیفی دوباره درون پارچه‌ها رسوب کرده و آن‌ها را کدر می‌کند.

04 از مواد شوینده حاوی آنزیم استفاده کنید

شوینده‌های بسیار قوی که حاوی سطح بالایی از آنزیم‌ها هستند، ملحفه‌های سفید را به بهترین شکل ممکن سفید نگه می‌دارند. آنزیم‌ها موادی هستند که لکه‌ها و سلول‌های مرده پوست را از پارچه جدا می‌کنند. اگر قصد ندارید ملحفه‌های سفید را در آب گرم یا داغ بشویید، مهم است که از شوینده‌ای استفاده کنید که مخصوص استفاده در آب سرد است.

مطمئن شوید که از مواد شوینده‌ی زیاد استفاده نمی‌کنید: مواد شوینده بیش از حد ممکن است بر روی ملحفه‌ها باقی مانده و باعث شوند آن‌ها کثیف به نظر برسند و حتی آلودگی بیشتری را به خود جذب کنند.

05 نرم کننده‌های پارچه بازاری را کنار بگذارید

نرم کننده‌های پارچه بازاری در الیاف پارچه بقایایی باقی می‌گذارند که می‌تواند باعث کدر شدن ملحفه‌های سفید شود. به جای آن یک فنجان سرکه سفید را به دور آبکشی ماشین لباسشویی اضافه کنید تا مطمئن شوید که باقی مانده مواد شوینده از بین رفته است. سرکه بویی در ملحفه‌ها باقی نگذاشته و باعث نرمی پارچه می‌شوند.

06 از آفتاب برای خشک کردن استفاده کنید

ملحفه‌ها را در آفتاب روی بند رخت آویزان کرده تا از ویژگی سفید کردن آفتاب استفاده کنید. اشعه ماوراء بنفش خورشید به عنوان یک عامل سفید کننده عمل می‌کند. اگر بند رخت ندارید، دستورالعمل‌های روی برچسب مراقبت را برای تنظیم گرمای مناسب خشک‌کن دنبال کنید. سعی کنید ملحفه‌ها را بیش از حد خشک نکنید. دمای بیش از حد می‌تواند باعث زرد شدن لکه‌های پاک نشده شود.

اتو کردن ملحفه سفید

اگر ملحفه‌ها یا روبالشی سفید را اتو می‌کنید، همیشه از دمای مناسب اتو برای آن نوع پارچه استفاده کنید تا از لکه‌های سوختگی که به سختی پاک می‌شوند، جلوگیری کنید.

نگهداری ملحفه‌های سفید

قبل از نگهداری ملحفه‌های سفید، مطمئن شوید که کاملاً تمیز و خشک هستند تا از رشد کپک جلوگیری شود. آن‌ها را در قفسه‌های چوبی بدون رنگ نگهداری نکنید زیرا اسید موجود در چوب می‌تواند باعث زرد شدن آن‌ها شود. از نگهداری آن‌ها در کیسه‌های پلاستیکی که جریان هوا را محدود می‌کنند خودداری کنید. برخی از پلاستیک‌ها گازهایی منتشر می کنند که باعث زرد شدن پارچه‌های سفید می‌شود.

نکاتی برای سفید نگه داشتن بیشتر ملحفه سفید

هر بار که ملحفه‌ها را می‌شویید، تمام مراحل توصیه شده را دنبال کنید.

اگر ملحفه‌ها با رنگ گرفتن از پارچه‌های دیگر کدر شده‌اند، با استفاده از سفید کننده آن‌ها را سفید کنید. باز هم، دانستن نوع پارچه ملحفه‌ها مهم است تا بتوانید بهترین نوع سفید کننده را انتخاب کنید.

پودر آبی رنگ رختشویی (برای بهتر سفید کردن پارچه‌های سفید) را در هنگام شستشو یا آبکشی ماشین لباسشویی اضافه کنید.

اگر ملحفه‌های سفید کدر هستند. خیساندن آن‌ها در مواد شوینده را امتحان کنید تا باقی‌مانده مواد شوینده یا نرم‌کننده، سلول‌های مرده پوست و چربی‌های بدن که پس از شستشوهای نادرست در الیاف پارچه باقی مانده‌اند از بین رفته و ملحفه‌ها را دوباره به حالت اول برگردند.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است