لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 ترند طراحی خانه سال 2023

تاریخ انتشار : 1401/08/07نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 15 دقیقهنظر: 0بازدید: 107

جدیدترین رنگ‌ها، مواد و سایر ویژگی‌ها را ببینید که طرفداران می‌گویند که صاحبان خانه‌ها در خانه‌های خود می‌خواهند

عوامل زیادی در شکل ظاهری خانه‌ها در هرلحظه نقش دارند. برخی از آن‌ها به‌راحتی قابل‌شناسایی هستند، مانند تمایل مداوم به مواد کلاسیک مانند چوب و سنگ طبیعی. برخی دیگر کمی انتزاعی‌تر یا غیرمنتظره‌تر هستند، مانند یک بیماری همه‌گیر و مسائل زنجیره تأمین متعاقب آن که باعث تغییرات چشمگیر در انتخاب صاحب‌خانه می‌شود. درهرصورت، گرایش‌های طراحی خانه می‌تواند به ما کمک کند حالات عمومی جامعه را درک کنیم و به ما ایده‌هایی برای چگونگی شکل دادن به خانه‌های خودمان بدهد. با در نظر گرفتن این موضوع، از بیش از 50 متخصص طراحی و بازسازی خانه خواستیم تا رنگ‌ها، مواد، سبک‌ها و سایر جزئیاتی که اخیراً صاحبان خانه درخواست کرده‌اند را به اشتراک بگذارند. در اینجا 10 روند طراحی خانه که بارها و بارها مطرح‌شده‌اند آورده شده است.

بیشتر بخوانید:  8 اشتباه در طراحی آپارتمان های کوچک

1. رنگ

روندی که بیشتر توسط متخصصان طراحی و بازسازی خانه گزارش‌شده است، علاقه مجدد به افزودن رنگ روشن و جسورانه به فضای داخلی است. طراح، لکسی براندفون از لکس و هودسون می‌گوید:

مشتریان رنگ، رنگ و رنگ بیشتری می‌خواهند که قطعاً یک انحراف از گذشته است. طراح آندره آ شوماخر، رنگ‌ها و الگوهای جسورانه را در این اتاق نشیمن دنور قرار داده و سبکی سرزنده به آن تزریق می‌کند. بسیاری از متخصصان این تغییر پر جنب‌وجوش را به بیماری همه‌گیر نسبت می‌دهند. طراح لورا وست از مینرال سیتی می‌گوید: مردم احساس ماجراجویانه‌تر، خوش‌بین‌تر می‌کنند و مایل‌اند از فرصتی استفاده کنند و در فضای داخلی خود به دنبال آن بروند، پس‌ازاینکه تقریباً دو سال در خانه‌های خود محبوس شده‌اند. آن‌ها دریافتند که از محاصره شدن در 24 ساعت شبانه‌روزی، خوشحال نیستند. مردم به‌طور ناگهانی مجبور شدند تمام‌وقت خود را در فضای داخلی بگذرانند که متوجه شدند فاقد ویژگی منحصربه‌فردی است که آن‌ها را به‌عنوان صاحب‌خانه و مردم منعکس کند. علاقه مجدد آن‌ها به "لانه" خود و نارضایتی از دکور منجر به تقاضای زیادی برای اختراع مجدد خانه‌هایشان با سرعتی شدید شده است.

 

طراح، ویتنی رومانف از استودیو میت وست با این موضوع موافق است. او می‌گوید:

ما مشتریانی را می‌بینیم که آماده هستند از دیوارهای خاکستری یا سفید معمولی شما فاصله بگیرند و رنگ و الگو را به روشی که قبلاً نبوده‌اند در آغوش بگیرند. مشتریان می‌خواهند فضاهایشان شاد و دعوت‌کننده باشد و شخصیت آن‌ها را منعکس کند. این ممکن است نتیجه طبیعی زندگی همه ما از طریق یک بیماری همه‌گیر در خانه باشد. خیلی خوب است که می‌بینیم مشتریان می‌خواهند سرگرمی را تقویت کنند.

دیوارهای سبزرنگ به فضای این اتاق نشیمن توسط گروه طراحی (دوئت) انرژی می‌بخشد.

 

طراح، جسیکا دیویس از طراحی جی ال درخواست‌های زیادی برای رنگ در حمام‌ها می‌بیند. او می‌گوید:

مردم واقعاً به رنگ‌های پررنگ متمایل می‌شوند، به‌خصوص در حمام‌هایی که رنگ، کاغذدیواری یا کاشی دارند. "همراه با مواد طبیعی و گرم، فضای جالب و دلپذیری را ایجاد می‌کند.

 

 

2. کاغذدیواری

علاوه بر رنگ، طراحان در مورد افزایش علاقه به کاغذدیواری پررنگ هیجان‌زده هستند. جیمی اولیوارز، طراح از شرکت درهای صورتی، می‌گوید:

مشتریان من به‌احتمال‌زیاد اکنون این موضوع را در فضاها در نظر می‌گیرند؛ مانند گرایش به رنگ، همه‌گیری ممکن است به افزایش محبوبیت کاغذدیواری کمک کند. طراح کاترین کارابلو ازچارلستون می‌گوید: من فکر می‌کنم همه‌گیری نقش مهمی در نیاز به فضاهای روشن و شاد داشت.

 

طراح، کارمیت اورون شاهد بازگشت کاغذدیواری کلاسیک است. او اینطور می‌گوید؛ سبک مادربزرگ با یک لمس شیک!

و آلتیا سادوسکی، طراح از شرکت سادوسکی می‌گوید که از کاغذدیواری برای ایجاد لحظات در فضاهای ما استفاده می‌کند. در بیزاپ، روند جستجو افزایش علاقه به کاغذدیواری را در سال 2022 در مقایسه با سال 2021 نشان می‌دهد. جستجوها برای "کاغذدیواری قابل رنگ‌آمیزی" (93٪)، "کاغذدیواری " (71%)، "کاغذدیواری گل‌دار" (52٪)، " کاغذدیواری سقفی" (40 درصد)، "کاغذدیواری آرت دکو" (33 درصد) و "کاغذدیواری سگ" (46 درصد)

 

3. آشپزخانه‌های گرم و نرم

درحالی‌که متخصصان می‌گویند تمایل به رنگ‌های تند در آشپزخانه‌ها گسترش‌یافته است، بسیاری گزارش می‌دهند که برخی از صاحبان خانه‌ها خواستار سبکی گرم و ملایم هستند. طراح دبرا گاروین از ایمپرشن دیزاین می‌گوید:

ایجاد خانه‌ای که احساس می‌کند پناهگاهی از استرس‌های زندگی روزمره باشد، هنوز بسیار مهم است.

در چند سال گذشته، خانه‌های ما به‌عنوان دفتر، کلاس درس و مکانی برای اقامت بوده است. باوجوداینکه به نظر می‌رسد زندگی در حال بازگشت به حالت عادی است، این قدردانی جدید نسبت به خانه از بین نرفته است و فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها رخ دهد. ما بیش از هر زمان دیگری مکانی برای استراحت و شارژ مجدد انرژی می‌خواهیم. با توجه به این اهداف، مشتریان طراحی من خواستار پرداخت هایی شده‌اند که به یک اتاق نرمی و گرما می‌بخشد. این آشپزخانه اوکلاهاما سیتی، با رنگ‌های کابینتی روشن و چوب‌های روشن، نمونه خوبی از ظاهر گرم و نرم است.

 

طراح کارن ولف از رنگ‌های ملایم در این آشپزخانه نیویورکی استفاده کرد تا ظاهری جذاب ایجاد کند.

 

طراح داخلی، (نوئل هان) از کابینت‌های خاکستری ملایم و یک جزیره چوبی با رنگ متوسط استفاده کرده تا زیبایی گرمی را به این آشپزخانه سانفرانسیسکو ببخشد.

 

4. کابینت آشپزخانه سبز

رنگ سبز در چند سال گذشته بارها و بارها در سبک‌ها مطرح‌شده است؛ اما اخیراً، طراحان می‌گویند که علاقه به‌طور خاص به کابینت‌های آشپزخانه سبز، به‌ویژه سبز مریم‌گلی، افزایش‌یافته است. رنگ‌های سبز میانی مانند مه همیشه‌سبز، اثر شروین-ویلیامز که در اینجا نشان داده‌شده است نیز محبوب هستند. طراح سارا فاروک از فاین لاین کیچن می‌گوید:

به نظر می‌رسد رنگ سبزرنگ لحظه‌ای است، چه در کابینت‌ها باشد یا رنگ، چه بسیار تیره یا رنگ‌پریده.

 

کابینت‌های سبز تیره نیز در بسیاری از آشپزخانه‌ها خودنمایی می‌کنند. طراح پائولا مارتینز از طراحی اولامار می‌گوید: در حال حاضر بسیار مناسب است و من کاملاً آن را دوست دارم.

 

5. کابینت آشپزخانه چوبی

کابینت‌های چوب طبیعی نیز لحظه‌به‌لحظه دارند تبدیل به ترند می‌شوند. همان‌طور که در ادامه خواهیم دید، این روند یک قطعه با تمایل فوق‌الذکر برای افزودن گرما به آشپزخانه‌ها و همچنین بازگشت به مواد طبیعی است. طراح کربی فاستر هرد ازکیربی دیزاین می‌گوید:

علاوه بر استفاده از رنگ، ما شاهد شکل‌گیری عناصر طبیعی بیشتری در آشپزخانه هستیم. انواع مختلفی از گونه‌های چوبی به طراحی اولیه کابینت آشپزخانه اضافه می‌شوند تا گرما را با رنگ‌های کم‌رنگ تا متوسط اضافه کنند.

 

فلورانس لیوینگستون، طراح، درخواست‌های زیادی برای کابینت‌های بلوط سفید روشن و همچنین چوب‌های تیره‌تر مانند گردو یا بلوط قهوه‌ای متوسط، همان‌طور که در این آشپزخانه تیبورون، کالیفرنیا استفاده کرده، می‌شنود.

6. مواد طبیعی

مواد طبیعی به‌ندرت از مد می‌افتند، اما مطمئناً اخیراً در سطح بالایی قرار دارند. آن‌ها شامل کابینت‌های چوب طبیعی که قبلاً ذکر شد و همچنین میزهای سنگی و کاشی‌های سنگی هستند.

 

 

طراح اریکا موریس از طراحی داخلی نستد این تغییر نگرش را به مواد مصنوعی نسبت می‌دهد. او می‌گوید:

من فکر می‌کنم که اشباع «تازه» مسیر خود را طی کرده است و مشتریان شروع به جستجوی موادی می‌کنند که تثبیت‌تر، دست سازتر یا معتبرتر به نظر می‌رسند. بعد از دیدن خانه‌های زیادی که در همان کوارتز سفید مهندسی‌شده، کاشی‌های براق و موزاییک‌های کاملاً جدید و غیره قرار داده‌شده‌اند، مشتریان می‌خواهند موادی را ببینند که کمی حیات در آن‌ها وجود دارد یا احساس می‌کنند که برای فضا معتبر هستند. کوارتزیت و حتی گرانیت با ویژگی‌های فراوان در حال محبوب‌تر شدن است. موریس در این آشپزخانه در ساحل اورگان از کوارتزیت تاج‌محل قابل‌توجهی برای میز جزیره استفاده کرد.

 

7. لایه‌های بافتی

یک عبارتی که بارها و بارها در گفتگو با متخصصان طراحی مطرح شد، "بافت لایه‌ای" در دکوراسیون، کاغذدیواری، مواد و لوازم جانبی بود. گاروین ازایمپرشن دیزاین می‌گوید: ترکیب اقلامی مانند چوب، سفال، حصیر، فلز و پارچه‌های بافتی، یک جشن بصری برای چشم‌ها ایجاد می‌کند و مردم را دعوت می‌کند تا دست دراز کنند و لمس کنند. در این حمام فیلادلفیا، طراح تامار دانیل، یک دیوار بافت‌دار را با تیرهای چوبی خشن، یک ظرف‌شویی بتنی، یک لایه پشتی سنگ و سایر عناصر بافتی قرار داد تا یک ملیله بصری غنی ایجاد کند.

 

طراح نینا ویلیامز رویکرد مشابهی را در این آشپزخانه میامی اتخاذ کرد. هود هواکش از چوب بازسازی‌شده و درهای انباری از چوب اصلاح‌شده به سقف زبانه‌دار، دیوار برجسته آجری و چهارپایه‌های طناب پیشخوان برای ظاهری چندلایه می‌پیوندند.

 

8. منحنی‌ها

همان‌طور که در بهار گذشته در بازار 2022 دیدیم، مبلمان منحنی و گرد توجه زیادی را به خود جلب کرده است. مورفی مون، طراح، می‌گوید:

یک گرایش طراحی که فکر می‌کنم در حال تبدیل‌شدن به نسخه‌ای کمتر سبک از خود است، استفاده از فرم‌های ارگانیک منحنی در همه انواع مبلمان و انواع سبک‌های طراحی است، نه فقط مدرن». طراح امی پیگلیاکامپو اخیراً از مبل‌های منحنی استفاده کرده است.  آن‌ها در فضاهای تنگ به طرز شگفت‌آوری همه‌کاره هستند. در این اتاق نشیمن لس‌آنجلسی توسط (طراحی اِی ای)، یک مبل منحنی با بالش‌های کروی با میزهای قهوه ارگانیک و فرم‌های گرد یک صندلی سبک بوکل هماهنگی دارد. یک اثر هنری در نزدیکی اشکال منحنی را بازتاب می‌دهد.

در این دفتر خانگی در میامی، فرم‌های ارگانیک روی سقف با نور آفتاب مکمل یک میزگرد است.

 

 

9. مینیمالیسم

یکی دیگر از روند مبلمان در حال حاضر رخ می‌دهد. طراح سادووسکی می‌بیند که برخی از صاحبان خانه‌ها مینیمالیسم را می‌پذیرند و مبلمان را برای چیدمان‌های «منظور و عمدی‌تر» ترمیم می‌کنند. او می‌گوید:

ما شاهد خطوط تمیزتر و فضاهای باز هستیم که مملو از مبلمان نیستند.

 

این اتاق نشیمن آستین، تگزاس توسط گروه طراحی اچ (Etch)، ظاهری مینیمال را با قطعات منحنی نشان می‌دهد.

10. سبک سنتی بازیگوش

از سوی دیگر، برخی از طراحان حرفه‌ای می‌بینند که سبک ماکسیمالیستی‌تر، به‌ویژه ظاهر سنتی جذاب‌تر که قطعات قدیمی را با الگوها و کاغذدیواری‌های شاداب ترکیب می‌کند، دیده می‌شود. الکساندرا دنبرگ، طراح از گروه طراحی ام اند پی می‌گوید:

تجدید دوباره سنتی وجود دارد، اما به شیوه‌ای بسیار سرگرم‌کننده بازمی‌گردد. تعداد زیادی تن‌های گرم ملایم‌تر، چوب‌های اکسپوز و ترکیب الگو. دنبورگ به اتاق پودر نیویورک که اخیراً تکمیل‌شده است به‌عنوان نمونه ای از روند اشاره می‌کند.

 

 

بازهم، همه‌گیری ممکن است نقش داشته باشد. مسائل مربوط به زنجیره تأمین در چند سال گذشته بر آنچه صاحبان خانه و طراحان برای پر کردن خانه‌های خود انتخاب می‌کنند تأثیر می‌گذارد. وست آف مینرال سیتی می‌گوید:

تقاضای فزاینده برای لوازم‌خانگی بر تمام بخش‌های زنجیره ارزش فشار وارد کرده است.

طراحان، سازندگان خانه، صنعتگران، پیمانکاران، شرکت‌های نساجی، تولیدکنندگان مبلمان و روشنایی غرق سفارش‌ها شده‌اند؛ اما مشکلات ناشی از زنجیره تأمین، طراحان و صاحبان خانه‌ها را مجبور به خلاقیت بیشتر کرده است: این انتخاب یا به هر چیز جدید و در دسترس رضایت می‌دهد یا ماه‌ها صبر می‌کند یا بازیافت، تغییر کاربری یا روکش مبلمانی را که از قبل دارند.

وست می‌گوید: بنابراین، مبلمان مستعمل احیاشده و جان تازه‌ای به مبلمان و عتیقه‌های قهوه‌ای دمیده شده است که از مد افتاده بودند و ارزش خود را ازدست‌داده بودند زیرا بیش‌ازحد سنتی دیده می‌شدند. در طول این مدت، بسیاری از مردم متوجه شدند که فضای داخلی «نو، تمام سفید» سرد است و مشتریان هوس قطعاتی با پتینه غنی، جزئیات عجیب، تاریخ و شخصیت کردند.

ترکیبی از میل به فضاهای داخلی رنگارنگ و ماجراجویانه و مسائل زنجیره تأمین که قطعات قدیمی را به نور جدیدی تبدیل کرده است، منجر به ایجاد فضای داخلی با تاریخچه، عمق بیشتر، شخصیت بیشتر و علاقه بصری بیشتر شده است. به نظر می‌رسد امیدواریم که با عشق به حداکثر گرایی تصفیه‌شده از طریق انتخاب‌های جسورانه و مبلمان منحصربه‌فرد، در طرف دیگر همه‌گیری قرار بگیریم.

 


برای دیدن بیش از 10 مورد از خدمات خانه و ساختمان ، روی لینک کلیک کنید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است