لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بهترین زمان برای سفر به مالتا (Malta)

تاریخ انتشار : 1400/12/16نویسنده: زهرا اربابانزمان مطالعه: 12 دقیقهنظر: 0بازدید: 475

کشور جزیره‌ای مالتا که در جنوب دریای مدیترانه و جنوب سیسیلی (Sicily) واقع شده است، مقصدی جذاب در تمام طول سال است. گردشگران به دلیل آب و هوای آفتابی آن با میانگین 300 روز آفتابی در سال به اینجا جذب می‌شوند. مالتا در تابستان شاهد شلوغی شدید و دمای بالا است، در حالی که زمستان‌ها ممکن است سرد و همراه با وزش باد باشد. برای بازدیدکنندگانی که می‌خواهند ترکیبی از دمای گرم و جمعیت کمتر متراکم را تجربه کنند، ماه‌های می (اردیبهشت تا خرداد)، سپتامبر (شهریور تا مهر) و اکتبر (مهر تا آبان) بهترین زمان‌ها برای بازدید از مالتا هستند.

آب و هوای مالتا

تابستان‌های مالتا آفتابی است و بسته به تحمل شما برای گرما، می‌توان گفت که بی‌رحمانه گرم است! دما در ماه‌های تابستانی حدوداً 80 درجه‌‌ی فارنهایت (26.7 درجه‌ی سانتیگراد) و اغلب بسیار بالاتر است. برای علاقمندان به ساحل و لذت بردن از دریا، تابستان بهترین فصل برای بازدید است. به همین دلیل است که این جزایر در ماه‌های ژوئن (خرداد تا تیر)، جولای (تیر تا مرداد) و آگوست (مرداد تا شهریور) بسیار شلوغ هستند. اواخر پاییز و زمستان ممکن است سرد شود و با دمای حدودی 50 تا 60 درجه‌ی فارنهایت (10 تا 15.6 درجه‌ی سانتیگراد) همراه است. نوامبر (آبان تا آذر)، دسامبر (آذر تا دی) و ژانویه (دی تا بهمن) بارانی‌ترین ماه‌ها هستند، اگرچه میزان بارندگی در مالتا به طور کلی بسیار کم است.


دقت کنید که اوایل بهار هنوز برای شنا در مالتا خیلی سرد است!


اواخر بهار در ماه می (اردیبهشت تا خرداد)، همراه با سپتامبر (شهریور تا مهر) و اکتبر (مهر تا آبان) هوای گرم و آفتابی دلپذیری را دارد. افرادی با تحمل بالا می‌توانند در ماه می در دریاهای سرد شنا کنند و آب به اندازه‌ی کافی برای شنا در اکتبر گرم است.

جزیره مالتا

ازدحام جمعیت در مالتا

اگر در ماه‌های تابستان از مالتا دیدن کنید، سواحل شلوغ و مناطق تفریحی را شاهد خواهید بود؛ حتی تالاب آبی، منطقه‎ی شنای معروف کومینو (Comino) که فقط با قایق قابل دسترسی است، در فصل اوج گرما ممکن است بسیار شلوغ شود. خیابان‌های پایتخت شهر نیز مملو از بازدیدکنندگانی است که برای خرید، صرف غذا و بازدید از مرکز تاریخی به شهر آمده‌اند. به همین دلیل است که ما اواخر بهار یا اوایل پاییز را برای سفر به مالتا پیشنهاد می‌کنیم. هوا در این فصول به اندازه‌ی کافی گرم است و می‌توانید از دریاهای زیبای اطراف جزایر لذت ببرید، اما جمعیت بسیار کمتری هم در سواحل و هم در مناطق شهری وجود دارد.

قیمت‌ها در مالتا

در مقایسه با بسیاری از نقاط اروپا، مالتا مقصدی مقرون به صرفه است، اما در تابستان، هتل‌ها، تفریحات، پروازها و ماشین‌های کرایه‌ای همگی قیمت بالایی دارند. اگر در هر زمان دیگری از سال بیایید، قیمت‌های پایین‌تری برای این لوازم ضروری سفر خواهید یافت. قیمت جاذبه‌ها، فعالیت‌ها و غذاخوری‌ها در خارج از خانه در طول سال ثابت باقی می‌ماند.

تعطیلات مهم مالتا

اگر می‌خواهید در طول مهم‌ترین تعطیلات و رویدادها در مالتا باشید یا از آن اجتناب کنید، در اینجا چند مورد وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

  • کریسمس و عید پاک: مالتا یک کشور کاتولیک است که کریسمس و عید پاک مهم‌ترین مناسبت‌های تاریخی آن در سال هستند. انتظار شلوغی زیاد و تعطیلی احتمالی جاذبه‌ها و رستوران‌ها را در شب کریسمس، روز کریسمس، روز سال نو و همچنین جمعه‌ی خوب، یکشنبه‌ی عید پاک و دوشنبه‌ی عید پاک داشته باشید.
  • جشن عروج یا جشن مریم مقدس: مردم مالتا این تعطیلات عمومی را در 15 آگوست (25 مرداد) جشن می‌گیرند، اما همچنین یادبود کاروان جنگ جهانی دوم است که مردم مالتا را در اواخر جنگ نجات داد. بیشتر جاذبه‌ها، مغازه‌ها و مشاغل در این روز تعطیل خواهند بود؛ اگرچه رستوران‌ها و کافه‌ها ممکن است باز بمانند.

ژانویه (دی تا بهمن‌ماه)

ژانویه به عنوان یکی از سردترین و پرباران‌ترین ماه‌های مالتا و یکی از کم بازدیدترین ماه‌ها نیز است. میانگین دمای هوا در این ماه بین 50 تا 60 درجه‌ی فارنهایت (10 تا 15.6 درجه‌ی سانتیگراد) است که این ماه را برای شنا و آفتاب گرفتن به ماهی ایده‌آل تبدیل کرده است. همچنین برای بازدید از موزه‌ها و مکان‌های باستانی زمان مناسبی است.

رویدادهایی که در این ماه جذاب هستند:

  • روز سال نو: پس از جشن سال نو، این یک روز آرام در اطراف جزایر است. اگر قصد دارید بیرون غذا بخورید، حتماً از قبل یک رستوران را در آن رزرو کنید؛ زیرا در این روز بسیاری از آن‌ها تعطیل خواهند بود.
  • جشنواره‌ی باروک والتا (Valletta Baroque Festival): جشنواره‌ی بین‌المللی باروک والتا که در یکی از مرتفع‌ترین شهرهای باروک اروپا برگزار می‌شود، از نوازندگان درجه‌ی یک جهانی دعوت می‌کند تا در بسیاری از کاخ‌ها، کلیساها و تئاترهای باروک پایتخت اجرا کنند.

اماکن تاریخی مالتا

فوریه (بهمن تا اسفند)

آب و هوای فوریه و ازدحام جمعیتی را مشابه ماه ژانویه خواهید دید. فوریه در مالتا زمان جذابی جهت بازدید برای کسانی است که قصد دارند زمان خود را به استراحت، آفتاب گرفتن در یک روز معتدل و لذت بردن از جاذبه‌های فرهنگی متعدد این کشور بگذرانند.

جشن‌هایی که در این ماه برگزار می‌شوند:

  • جشن کشتی غرق شده سنت پل (Feast of St. Paul’s Shipwreck): طبق کتاب مقدس، سنت پل در سال 60 پس از میلاد در مالتا غرق شد و مسیحیت را به جزایر معرفی کرد. این رویداد در 10 فوریه، به ‌ویژه در والتا، جایی که توده‌های مردمی، راهپیمایی‌های مذهبی و آتش‌بازی عظیمی بر فراز بندرگاه بزرگ برگزار می‌شود، جشن گرفته می‌شود. بسیاری از کسب‌وکارها در این روز تعطیل خواهند بود؛ بنابراین رستوران‌ها را از قبل رزرو کنید.
  • کارناوال (Carnival): فستیوال کارناوال قبل از عید در مالتا که عمدتاً کاتولیک هستند، یک رویداد بزرگ است. انتظار دیدن تعداد زیادی از تزئینات لباسی مختلف و عجیب را داشته باشید و اگر بعد از تاریک شدن هوا به خیابان‌ها آمدید، حتماً لباس‌های رنگارنگ کارناوال را بپوشید. والتا و پیسویل (Paceville) از نقاط مهم کارناوال هستند. این مهمانی یک روز قبل از چهارشنبه‌ی خاکستر به پایان می‌رسد.

مارس (اسفند تا فروردین)

بهار در مالتا با یک ماه مارس و هوای سرد شروع می‌شود که دمای آن کمی گرم‌تر از ژانویه و فوریه است (11 تا 17 درجه‌ی سانتیگراد). باران کمتری در این ماه می‌بارد؛ زیرا همه چیز برای تابستان طولانی و خشک مالتا آماده می‌شود. ماه مارس اغلب برای ساحل یا شنا خیلی سرد است، اگرچه ممکن است برخی از مردم محلی و بازدیدکنندگان را ببینید که پای خود را در آب فرو می‌کنند. از آنجایی که روزه گرفتن بیشتر در ماه مارس برگزار می‌شود، ممکن است حال و هوای آرامی را در سراسر جزیره ببینید.

مطالب مرتبط:   تفریحات هیجان انگیز دریاچه لاس وگاس

رویدادهایی که در این ماه وجود دارند:

  • جشن سنت جوزف: 19 مارس (29 اسفند)، روز سنت جوزف، تعطیلات رسمی در مالتا است؛ بنابراین ادارات دولتی و بسیاری از مشاغل تعطیل خواهند شد. اکثر مردم در این روز به مراسم عشای ربانی می‌روند و یک راهپیمایی عصرانه برگزار می‌شود.
  • عید پاک یا هفته‌ی مقدس: در اواخر ماه مارس یا اوایل آوریل (فروردین تا اردیبهشت)، جشن‌های عید پاک با رژه‌های مفصل عید پاک در قرمی (Qormi) و ویتوریوسا (Vittoriosa) در روز جمعه‌ی خوب آغاز می‌شود. ویتوریوسا همچنین یک رژه‌ی بزرگ در یکشنبه‌ی عید پاک دارد که یک روز خاص در اینجا پس از دوره‌ی آرام روزه گرفتن است. برای تمام هفته‌ی عید پاک، به ویژه یکشنبه و دوشنبه‌ی آن، مطمئن شوید که رستوران‌ها یا هر مکان دیگری که قصد دارید از آن بازدید کنید، باز است.
  • روز آزادی: 31 مارس (11 فروردین)، روز آزادی در مالتا، خروج نیروهای بریتانیایی از مالت در سال 1979 (1380) است. این یک تعطیلات رسمی است که بسیاری از مشاغل و جاذبه‌ها تعطیل می‌شوند. جمعیت زیادی برای مسابقات قایق‌رانی در بندر جمع می‌شوند.

منظره جزیره مالتا و دریا

آوریل (فروردین تا اردیبهشت)

ماه آوریل کمی گرم‌تر و خشک‌تر از مارس است و از رسیدن تابستان خبر می‌دهد. اگرچه ممکن است آب و هوای ساحلی نداشته نباشد، اما مجموعه‌ای از فستیوال‌های پر جنب و جوش، آن را به زمان خوبی برای بازدید تبدیل کرده است. وقتی عید پاک در ماه آوریل فرا می‌رسد، انتظار داشته باشید که جزیره مملو از بازدیدکنندگان باشد.

جشن‌های جذاب در این ماه:

  • جشنواره‌ی توت فرنگی: در روستای مگر (Mgarr)، فستا فراولی (Festa Frawli) یا جشنواره‌ی توت فرنگی در اوایل آوریل برگزار می‌شود. توت فرنگی محلی برای خرید در دسترس است و در طیف وسیعی دسرهای خوشمزه سرو می‌شود. در این رویداد، مسابقات و سرگرمی‌هایی برگزار می‌شود که مورد علاقه‌ی مردم محلی و گردشگران است.
  • فستیوال بین المللی آتش بازی مالتا: مدتی را در مالتا بگذرانید و به زودی متوجه خواهید شد که این کشور علاقمند به  جشن آتش بازی است و جدا از جشنواره‌ی بین المللی آتش بازی که در اواخر آوریل برگزار می‌شود، نمایش‌های آتش بازی شبانه در سراسر جزیره، به ویژه بر فراز بندر بزرگ در زمان‌های مختلف وجود دارد.
  • اینکلاسیکا (InClassica): برترین نوازندگان کلاسیک معاصر از سرتاسر جهان برای اجرا در جشنواره‌ی موسیقی اینکلاسیکا که از اواخر آوریل تا می (اردیبهشت تا خرداد) برگزار می‌شود، می‌آیند. کنسرت‌ها در مرکز کنفرانس مدیترانه در والتا و در مکان‌های کوچک‌تر در سراسر جزیره برگزار می‌شود.

می (اردیبهشت تا خرداد)

برای بازدید از آن نقطه‌ی جذاب جزیره، آب و هوای خوب و شلوغی کم، ماه می یکی از بهترین ماه‌های سال برای بازدید از مالتا است. دمای روز در اواسط ماه تا بالای 70 درجه‌ی فارنهایت (21.1 درجه‌ی سانتیگراد) است و بارش باران عملاً وجود ندارد. این زمان از سال ماه شلوغی برای جشنواره‌ها یا رویدادها نیست، به این معنی که قبل از ورود جمعیت تابستانی، جزیره را در حالتی آرام خواهید یافت.

رویدادهایی که تعطیل هستند:

  • روز کارگر: در جاهای دیگر روز کارگر نامیده می‌شود، اول ماه مه (11 اردیبهشت) روز کارگر و یک تعطیل رسمی در مالتا است. این روز همچنین یادآور عضویت کامل مالتا در اتحادیه‌ی اروپا است. اکثر مشاغل تعطیل خواهند شد و ممکن است جشن‌ها و کنسرت‌های کوچکی برگزار شوند.

ژوئن (خرداد تا تیر)

تابستان با غرش در ژوئن وارد می‌شود. زمانی که جمعیت، گرما و آفتاب شروع به بالا رفتن می‌کنند. اگر جمعیت زیاد برایتان مهم نیست یا اگر قصد دارید قبل از رسیدن بدترین جمعیت تابستانی در ماه‌های جولای و آگوست به سواحل بروید، زمان سرگرم کننده‌ای است که به مالتا سفر کنید.

رویدادهایی که باید بررسی شوند:

  • ست گیگنو (Sette Giugno): این جشن ملی یادآور شورش سال 1919 علیه نیروهای استعمارگر بریتانیایی است که چهار شهروند مالتی را کشته‌اند و آغاز جنبش استقلال مالتا است. منتظر برگزاری مراسم بزرگداشت در میدان قصر در والتا باشید و اکثر مشاغل در این روز تعطیل می‌شوند.
  • جشنواره‌ی بین‌المللی هنر مالتا: از اواسط ژوئن تا جولای (خرداد تا تیر)، جشنواره‌ی بین‌المللی هنر مالتا است که تئاتر، رقص، موسیقی و هنر مدرن و سنتی را در مکان‌های سراسر کشور جشن می‌گیرند.
  • جشن سنت پیتر و سنت پل (Feast of St. Peter & St. Paul): در نادور در گزو (Nadur on Gozo)، آیین‌های کاتولیک دو قدیس مهم در 29 ژوئن (7 تیرماه) با آوازهای محلی و راهپیمایی جشن گرفته می‌شوند و مقدار زیادی خرگوش سرخ‌شده و غذای محلی پخته می‌شود. این تعطیلات رسمی است؛ بنابراین بسیاری از مشاغل در سراسر کشور تعطیل خواهند شد.

منظره شهری جزیره مالتا

جولای (تیر تا مرداد)

برخی سفر کردن در هوای گرم را دوست دارند و برای طرفداران بازدید در ماه جولای از مالت پیشنهاد می‌شود. جولای به عنوان یکی از ماه‌های برتر برای شنا، غواصی و تفریحات دریایی در جزایر، ماه شلوغی در مالتا است. این به معنای بازدیدکنندگان زیاد ، قیمت بالاتر در هتل و فضای پر گردشگری است که تا ماه آگوست ادامه دارد. انتظار می‌رود دما در اواسط این ماه تا بالای 80 درجه‌ی فارنهایت (26.7 درجه سانتیگراد) و احتمالاً بالاتر باشد و روزهایی حتی بدون ابر در آسمان است.

رویدادهایی که این ماه را جذاب می‌کنند:

  • جشنواره‌ی جاز مالتا (Malta Jazz Festival): جشنواره‌ی بین‌المللی طولانی این هفته در مکان‌های بزرگ و کوچک در والتا برگزار می‌شود و برترین نوازندگان جاز جهان را برای کنسرت‌ها و جلسات موسیقی متوالی دور هم جمع می‌کنند. موسیقی‌های بزرگ با سبک راک در بندرگاه درخشان والتا اتفاق می‌افتد.
  • جشنواره‌های تابستانی: در شهرهای کوچک در سراسر مالتا و گزو، به دنبال جشنواره‌های محلی مفرح باشید که غذا، موسیقی، فولکلور (folklore)، فرهنگ و سنت‌ها را به نمایش می‌گذارند.

آگوست (مرداد تا شهریور)

آگوست مالتا در گرم‌ترین و شلوغ‌ترین حالت خود قرار دارد. اگر برای ورزش‌های آبی، کنسرت در ساحل و صحنه‌های مهمانی در والتا، پیسویل، سنت جولیان (St. Julian's) و جاهای دیگر سفر می‌کنید، این ماه برای شما مناسب است. دما به بالای حدوداً 80 درجه‎ی فارنهایت (26.7 درجه سانتیگراد) درجه و اغلب بسیار بالاتر می‌رود. همچنین عملاً بارش باران وجود ندارد.

رویدادهایی که باید بررسی شوند:

  • جشن عروج مریم مقدس: برای شرح طولانی‌تر این تعطیلات مذهبی مهم به بالای متن مراجعه کنید. کافه‌ها و رستوران‌ها ممکن است در مناطق توریستی باز بمانند و منتظر راهپیمایی‌ها، کنسرت‌ها و آتش بازی باشند.
  • جشنواره‌ی گلیچ (Glitch Festival): دوستداران موسیقی هاوس (house) و تکنو (techno) در دهکده‌ی جیانپولا (Gianpula)، یک کلوپ شبانه‌ی بزرگ در فضای باز در مرکز مالتا، برای سه روز متوالی گرد هم می‌آیند.

منظره شهر مالتا از دریا

سپتامبر (شهریور تا مهر)

سپتامبر بهترین ماه برای بازدید از مالتا است. این به لطف کاهش جمعیت تابستانی است، اما هنوز دریاها به اندازه‌ی کافی برای شنا، غواصی و تفریحات دریایی گرم هستند. دما در اواسط ماه تا بالای 80 درجه است، اگرچه احساس خواهید کرد که در اواخر ماه که بازدید می‌کنید، همه چیز شروع به خنک شدن می‌کند. با پیشروی ماه، بارندگی نیز اندکی افزایش می‌یابد.

مناسبت‌هایی که جشن گرفته می‌شوند:

  • روز پیروزی: 8 سپتامبر (18 شهریور) یک روز تاریخی و خوش شانس در مالتا است؛ زیرا پایان محاصره‌ی بزرگ 1565، شورش علیه فرانسوی‌ها در سال 1800 و پایان جنگ جهانی دوم را یادآور می‌شود. در گرند هاربر (Grand Harbour)، مراسم‌های محلی و البته آتش‌بازی برگزار می‌شود.
  • روز استقلال: مالتا 150 سال را به عنوان مستعمره‌ی بریتانیا گذراند و سرانجام در 21 سپتامبر 1964 استقلال خود را به دست آورد. در تمام جزایر مراسم بزرگداشتی را جشن می‌گیرند و حال و هوا، ترکیبی از جشن‌های دلپذیر با احترام به گذشته است.

اکتبر (مهر تا آبان)

اکتبر در مالتا روزهای گرم و عمدتاً آفتابی دارد و دریاها معمولاً هنوز به اندازه‌ی کافی برای شنا گرم هستند، اگرچه شب‌ها ممکن است هوا خنک‌تر باشد. دما بین 70 تا 80 درجه‌ی فارنهایت (21.1 تا 26.7 درجه سانتیگراد) است و حدود 3 اینچ بارندگی در این ماه وجود دارد. ازدحام جمعیت اکثراً از آنجا خارج شده‌اند و این زمانی ایده آل برای بازدید است.

مناسبت‌های مهم که بررسی می‌شوند:

  • نوت بیانکا (Notte Bianca): این رویداد سالانه در والتا برگزار می‌شود و فروشگاه‌ها، موزه‌ها و مکان‌های فرهنگی تا دیروقت باز می‌مانند تا میزبان نمایشگاه‌های هنری، کنسرت‌ها و رسیتال‌های رقص باشند. منتظر نوازندگان خیابانی و جلسات مردمی متوالی و یک فضای مهمانی پر جنب و جوش باشید.
  • جشنواره‌ی مدیترانه: این رویداد سالانه همه چیز گزو از جمله غذا، موسیقی، تاریخ، فرهنگ و هنرهای آن را جشن می‌گیرد. همچنین در مکان‌های سرپوشیده و بیرونی در سراسر جزیره برگزار می‌شود. یکی از نکات برجسته‌ی جشنواره مدیترانه، مجموعه‌ای از پیاده روی با راهنما در میان معابد باستانی و مکان‌های تاریخی فراوان این جزیره است.

جزیره مالتا

نوامبر (آبان تا آذر)

پاییز قطعاً تا نوامبر پر بازدید باقی می‌ماند، زمانی که اوج‌های روز در حدود دمای 60 درجه (6/15 درجه‌ی سانتیگراد) در نوسان هستند. اما ازدحام جمعیت پاک شده است و نوامبر را به ماه خوبی برای کاوش در جزیره، آفتاب گرفتن در ظهر و استراحت تبدیل کرده است. قبل از این که همه چیز برای تعطیلات کریسمس شروع شود، در اینجا آرامشی برقرار می‌شود.

رویدادهایی که در این ماه جشن می‌گیرند:

  • جشنواره‌ی سه قصر: به مدت یک هفته در اوایل نوامبر، مهم‌ترین کاخ‌های مالتا که شامل کاخ وردالا (Verdala)، کاخ سن آنتون (San Anton) و کاخ استاد بزرگ (Grandmaster’s) برای مجموعه‌ای از کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، مدرن و جاز باز هستند.

دسامبر (آذر تا دی)

دسامبر بارانی‌ترین ماه مالتا است، اما با حدود 4 اینچ باران در مقایسه با اکثر نقاط اروپا در دسامبر، هنوز هم کم است. بارش باران و هوای سرد، با اوج گیری دما در ماه به 60 درجه می‌رسد و شلوغی اینجا را که قطعاً به جشن‌های کریسمس مرتبط و نزدیک است، کاهش نمی‌دهد.

رویدادهایی که باید بررسی شوند:

  • روز کریسمس: همانطور که در بسیاری از کشورهای مسیحی جشن گرفته می‎شود، روز کریسمس همراه با خانواده سپری می‎شود. اکثر مشاغل بسته خواهند شد و اگر قصد دارید شام را بیرون بخورید، حتماً از قبل برای پیدا کردن یک رستوران روباز برنامه ریزی کنید.

قایق‌های کنار جزیره


برای پیدا کردن 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است