لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

فوت و فن درست کردن باکس رز جاودان

تاریخ انتشار : 1400/11/18نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 1بازدید: 5614

همه ما از دیدن گل‌های شاداب و تازه لذت می‌بریم اما با افزایش قیمت گل و گیاه ممکن است خریدن یک باکس گل برایمان کمی گران تمام شود. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم چگونه یک باکس گل رز جاودان بسازید و از دیدن آن لذت ببرید. 

وسایل مورد نیاز برای ساخت رز جاودان:

  • ظرف درب‌دار پلاستیکی
  • 6 الی 12 شاخه گل رز
  • 1 شیشه سیلیکا ژل
  • 1 قوطی اسپری محافظ ضد رطوبت (اسپری سیلنت)
  • 1 مکعب اسفنج گل
  • جعبه چوبی یا مقوایی برای قرار دادن گل‌ها

مراحل درست کردن باکس گل جاودان

1. انتخاب درست گل‌ها

هنگام خرید گل، سعی کنید گل‌هایی را انتخاب کنید که باز هستند اما هنوز کاملاً باز و شکفته نشده‌اند. آنها را در گلدانی پر از آب مقابل پنجره و در معرض نور آفتاب قرار دهید تا کاملاً شکوفا شوند. وقتی گل‌های رز کاملاً باز شدند، آنها را از گلدان خارج کنید و با حوله آشپزخانه به آرامی خشک کنید.

2. ساقه‌ها را کوتاه کنید و برگ‌ها را بچینید

با استفاده از قیچی باغبانی یا یک قیچی آشپزخانه محکم، برگ‌ها و خارها را از گل جدا کنید. سپس ساقه گل‌ها را کوتاه کنید به طوری که تنها 5 الی 6 سانتی‌متر از ساقه باقی بماند. برای این که بتوانید تشخیص دهید به چند گل رز نیاز دارید، به اندازه جعبه یا ظرفی که قرار است گل‌ها را در آن قرار دهید، توجه کنید. برای هر 2.5 سانتی‌متر مربع از فضای جعبه‌تان، یک گل رز شکفته لازم است.

3. سیلیکا ژل را به گل‌ها اضافه کنید

سیلیکا ژل را در ظرف پلاستیکی بریزید تا لایه‌ای با ضخامت 2.5 سانتی‌متر ایجاد شود. گل‌های رز را در کریستال‌های سیلیکا ژل قرار دهید؛ به طوری که ساقه‌ها در  کف ظرف قرار گیرند. با دقت روی هر گل مقداری سیلیکا ژل بپاشید و با نوک انگشتان، به آرامی گلبرگ‌ها را از هم فاصله دهید تا از نفوذ سیلیکا ژل به داخل گل مطمئن شوید. درب ظرف پلاستیکی را ببندید و آن را به مدت یک الی دو هفته در محلی خشک و خنک نگهداری کنید. برای گل‌های بزرگ‌تر، باید آنها را به مدت دو هفته در ظرفی در بسته قرار دهید تا از خشک شدن کامل آنها مطمئن شوید.

نکته:   برای خشک شدن سریع‌تر، می‌توانید ظرف گل‌ها را به مدت 1 الی دو دقیقه، در ماکروفر قرار دهید و درجه ماکروفر را روی کمترین حالت تنظیم کنید. دقت کنید که گل‌ها تا حدی خشک شوند که تنها رطوبت خود را از دست بدهند، نه در حدی که با لمس کردن، خرد نشوند.

گل رز یاسی و صورتی به همراه جعبه قلبی

4. گل‌ها را از ظرف پلاستیکی خارج کنید

پس از زمان تعیین شده، گل‌ها را از ظرف پلاستیکی خارج کنید و هر یک را به خوبی تکان دهید تا سیلیکا ژل  کامل از آنها خارج شود.

سیلیکا ژل‌ها را دور نریزید. می‌توانید این کریستال‌ها را روی یک کاغذ روغنی بریزید و به مدت دو ساعت در فر با حرارت 250 درجه فارنهایت قرار دهید تا  بتوانید برای یک یا دو دسته گل دیگر از آنها استفاده کنید.

گل‌ها را روی یک تکه مقوا قرار دهید و آنها را در محلی با تهویه مناسب بگذارید. سپس اسپری محافظ را روی آن اسپری کنید. از فاصله 20 الی 25 سانتی‌متری، به هر گل یک لایه اسپری محافظ شفاف بپاشید. مراقب باشید که گل‌ها را بیش از حد با اسپری سنگین نکنید. برای پوشش کامل، هر گل را هنگام اسپری کردن بچرخانید تا همه قسمت‌ها به اسپری آغشته شوند. سپس اجازه دهید هر یک کاملاً خشک شوند.

هنگام انتخاب اسپری محافظ، بهتر است انواعی از آن که دارای پوشش مات هستند، انتخاب کنید. گرچه روکش‌های براق ممکن است جذاب‌تر باشند اما جلوه‌ای مصنوعی به گل می‌دهند.

5. ظرف نهایی را برای قرار دادن گل‌ها آماده کنید

یک تکه اسفنج مخصوص گل را داخل جعبه قرار دهید و محکم بچسبانید. لازم نیست اسفنج شما کل ظرف را پر کند و آن را بپوشاند. مطمئن شوید که آن را به خوبی در ظرف محکم کرده‌اید. همچنین می‌توانید برای بریدن قسمت‌های اضافی اسفنج، از یک چاقوی تیز یا صفحه فلزی استفاده کنید.

6. رز‌ها را داخل اسفنج قرار دهید

گل‌ها را تک به تک داخل اسفنج قرار دهید. هر گل را به اندازه‌ای در اسفنج فرو ببرید که هیچ ساقه‌ای از بیرون ظرف قابل مشاهده نباشد. ظرف را به گونه‌ای پر کنید که فضای خالی اطراف اسفنج دیده نشود. می‌توانید به کمک دست و به آرامی گلبرگ‌های رز را کمی پف دهید تا برجسته‌تر بایستند. برای تزئین بیشتر جعبه رز می‌توانید آن را رنگ کنید. بهتر است جعبه شما سفید رنگ یا چوبی باشد تا جلوه بیشتری داشته باشد اما اگر مطابق سلیقه شما نیست، آن را همان طور که دوست دارید رنگ کنید. همچنین می‌توانید با بستن یک روبان دور جعبه آن را زیباتر کنید.

نحوه نگهداری رزهای جاودان

گرچه نام این گل‌ها رز جاودان است اما همچنان به کمی مراقبت برای ماندگاری بیشتر نیاز دارند. برای نگهداری بهتر این گل‌ها بهتر است آنها را در محیطی خنک و در معرض نور آفتاب نگهداری کنید. در این صورت این گل‌ها تا حدود 3 سال دوام خواهند داشت. همچنین می‌توانید با تمیز کردن گرد و خاک از روی آنها، جلوه اولیه این گل‌ها را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید12 ابزار ضروری برای شروع چرم دوزی
 


اگه دنبال بهترین گلفروشی در اطرافت هستی توی بیزاَپ پیداش کن


 

نظرات
تصویر کاربر
reza
خیلی تاثیر گذار بود
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است