لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

7 نکته برای قوی‌تر کردن موهایتان

تاریخ انتشار : 1401/05/29نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 204

بیش از 50 درصد از زنان ممکن است در طول زندگی خود ریزش موی قابل توجهی را تجربه کرده باشند. این امر به ویژه در مورد زنان بزرگتر از 40 سال که به تازگی بچه‌دار شده‌اند یا یائسگی را شروع کرده‌اند صدق می‌کند. بله، شما می‌توانید موهای خود را کوتاه کنید، اما با این حال، ارزش دارد که برای مقابله با این مشکل تلاش کنید.

ما در بیزاپ بر این باور هستیم که هر قسمت از بدن ما باید سالم بماند و به همین دلیل  برخی نکات حرفه‌ای در مورد نحوه ترمیم موهای خود را به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:  نکات ساده اما مهم در برس زدن مو

1. مقداری روغن را فقط به پوست سر خود بمالید

1. مقداری روغن را فقط به پوست سر خود بمالید 

روغن‌ها می‌توانند برای کمک به رشد مو بسیار مفید باشند، اما قبل از استفاده از هر چیزی، مطمئن شوید که استفاده از آن برای تمام مو مشکلی ندارد. به عنوان مثال، روغن کرچک تنها برای تقویت پوست سر و برای بهبود خط رویش موی شما عالی است.

2. ابتدا، قبل از انتخاب هر چیز پزشکی، یک شامپوی ملایم را امتحان کنید

2. ابتدا قبل از انتخاب هر چیز پزشکی یک شامپوی ملایم را امتحان کنید 

اگر متوجه شوره سر شده‌اید، فوراً برای خرید شامپوی مخصوص به داروخانه نروید. ابتدا، یک شامپوی ملایم را برای کاهش چربی سر امتحان کنید. اگر جواب نداد می‌توانید با پزشک مشورت کرده و از شامپوی ضد شوره استفاده کنید.

فراموش نکنید که خشکی پوست سر و مشکلات مو می‌تواند در نتیجه آلرژی یا تغییرات هورمونی باشد. قبل از امتحان کردن چیزی، چند آزمایش انجام دهید تا مطمئن شوید که همه کارها را درست انجام می‌دهید، زیرا علت شوره سر فقط می‌تواند شامپویی باشد که شما به آن حساسیت دارید.

3. از ماسک دارچین استفاده کنید

3. از ماسک دارچین استفاده کنید 

دارچین تاثیر خوبی بر روی مو و پوست سر دارد زیرا دارای خواص ضد میکروبی است و گردش خون را افزایش می‌کند. برای تهیه ماسک، باید مقدار مساوی دارچین و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. سپس آن را روی پوست سر و ریشه موهای خود بمالید. قبل از شستشوی مناسب، آن را به مدت 45 دقیقه بر روی سر بگذارید.

4. موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید

اگر با خط رویش موی خود مشکل دارید، موهای خود را هر روز نشویید، بلکه  2 تا 3 بار در هفته با شامپوی فاقد هرگونه مواد شیمیایی قوی شویید. به عنوان یک گزینه، می‌توانید از شامپوهای گیاهی، به ویژه شامپوهای حاوی بابونه، آلوئه ورا، بیوتین، سیستئین، پروتئین‌ها و ویتامین E استفاده کنید.

5. هر روز از نرم کننده استفاده کنید و هر 2 یا 3 روز یکبار شامپو بزنید

بله، خوب است موهای خود را هر 2 یا 3 روز یکبار بشوییم، اما ما فراموش می‌کنیم که موها هر روز نیاز به آبرسانی دارند. فقط موهای خود را با آب ولرم آبکشی کنید و بدون شستن با شامپو از نرم کننده استفاده کنید. موهایی که به درستی مرطوب می‌شوند قوی‌تر، ضخیم‌تر بوده و کمتر دچار شکستگی می‌شوند.

6. برای کمک به ترمیم خط رویش موی خود هر روز حداقل 11 میلی‌گرم روی دریافت کنید

روی (زینک) می‌تواند منجر به ریزش مو و سایر مسائل شود، اما به شرطی که هر روز به اندازه کافی از آن استفاده کنید. مصرف روزانه توصیه شده زینک 8 تا 11 میلی‌گرم است. با این حال، برخی از متخصصان ریزش مو حد مجاز 25 میلی‌گرم را پیشنهاد می‌کنند، اما نباید بیش از 2 تا 3 هفته مصرف شود.

7. از ماسک‌های قهوه برای پوست سر استفاده کنید

کافئین تاثیر مثبتی بر رشد مو دارد. از ریزش مو جلوگیری می‌کند و با ماساژ مستقیم آن بر پوست سر، گردش خون افزایش می‌یابد. کافئین هورمونی به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) که مسئول ریزش مو است را مسدود می‌کند. علاوه بر این، قهوه حاوی فلاونوئیدهایی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند و برای بازسازی حیاتی هستند.

از چه روش‌هایی برای محافظت از موهای خود استفاده می‌کنید؟ آیا می‌دانستید که همه روغن‌ها برای استفاده روی موهای شما خوب نیستند؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است