لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

ترفندهای کاربردی برای شستن لباس با ماشین لباسشویی

تاریخ انتشار : 1401/02/06نویسنده: مومنیانزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 592

به هر سایتی که سر بزنید حتما نکاتی برای نحوه‌ی شست و شوی لباس با لباسشویی را پیدا می‌کنید اما متاسفانه بسیاری از این نکات کارآمد نیستند چون پایه و اساس علمی ندارند. درواقع ماشین لباسشویی شما هر عملکردی که دارد حاصل کارهایی‌ست که با آن در طی سال‌ها و ماه‌های گذشته کرده‌اید! در میان هزاران ترفندی که دیگر سایت‌ها نوشته‌اند این ترفند‌ها به طور حتم کارآمدتر و اساسی‌تر هستند! با ما همراه باشید.

سرکه در ماشین لباسشویی!

احتمالا همه‌ی ما سرکه در خانه داریم. به جز آشپزی، سرکه در تمیزکاری مثل معجزه است! سرکه کاربردهای بی‌شماری دارد که مطمئنا از آن بی خبرید. مثلا:

  1. برای حذف هر نوع ماده‌ی شوینده از روی حوله و لباس در مرحله‌ی آبکشی، یک فنجان سرکه به ماشین‌لباسشویی اضافه کنید. این‌کار باعث می‌شود تمام ذرات شوینده‌ای که عامب اصلی پوسیدگی لباس است از بین بروند و عمر لباس طولانی تر شود.
  2. اضافه کردن سرکه در مرحله‌ی آبکشی هر نوع بو را از بین می‌برد. گاهی بعضی از عطرها و بوی تند عرق به قدری قوی هستند که با ماده‌ی شوینده رفع نمی‌شوند ولی سرکه به طور حتم تمام بوها را خنثی می‌کند.
  3. سرکه باعث بوی خوب تمیزی در لباسشویی می‌شود چرا که گاهی ما کفش را نیز در لباسشویی می‌شوییم و همین کار باعث ماندگاری بوی بد درون محفظه‌ی لباسشویی می‌شود.

محفظه‌ای برای جوراب‌ها!

اگر هر بار که جوراب‌ها را می‌شویید یک جفت آن گم شده پس وقت آن است کل جوراب ها را داخل محفظه‌ای پارچه‌ای انداخته و سپس بشویید به این ترتیب دیگر خبری از جوراب‌های تا به تا نیست!

اثرات بی‌نظیر جوش شیرین

به جای شوینده‌هایی که باعث تغییر بافت حوله‌ها می‌شوند اگر مقداری جوش شیرین را در مرحله‌ی آبکشی اضافه کنید تمام لباس‌ها نرم و خوشبو می‌شوند. به علاوه سفیدی بیشتر لباس‌ها با جوش شیرین میسر است و خطرات کار با سفیدکننده‌های شیمیایی را ندارد.


بیشتر بخوانید: چگونه با سرکه اسپری تمیزکننده بی بو بسازیم؟


 

لباس‌ها را زودتر به مرحله‌ی خشک شدن برسانید.

هیچ کس دوست ندارد ساعت‌ها منتظر خشک شدن و شسته شدن لباس‌ها بماند. نه تنها این کار وقت ما را به شدت می‌گیرد بلکه باعث می‌شود شستن لباس‌ها را تا پایان هفته به تعویق بیاندازیم. توصیه‌ی ما این است که اگر وقت محدودی دارید ابتدا خودتان لباس را با دست،کمی بشویید،سعی کنید تا جایی که می‌شود آب لباس را بگیرید و سپس داخل ماشین انداخته و فقط برنامه‌ی خشک‌کن را روشن کنید این کار باعث می‌شود زمان کار به حداقل رسیده و چروک‌های لباس نیز کم‌تر شوند.

لباس های تمیز

با یخ از چروک شدن لباس جلوگیری کنید!

وقتی درون محفظه‌ی ماشین‌لباسشویی یخ بیاندازید بخاری که در اثر آب شدن یخ در فضای ماشین می‌پیچد باعث باز شدن چروک‌ها می‌شود! این ترفند را مطمئناً تا کنون امتحان نکرده‌بودید ولی ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

اگر لباس‌های بافتنی شما در اثر شست و شو با ماشین شل شده‌اند

هیچ چیز بد از این نیست که لباس‌های بافتنی ظریف ما در اثر شست و شو شل شوند. ترکیب مقداری آب سرد با نرم کننده راه حل این مشکل است! آب سرد باعث جمع شدن بافت شل شده و نرم‌کننده باعث تثبیت حالت آن می‌شود!

لباس های بافتنی


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است