لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

6 روش برای سوزاندن کالری اضافه بدون باشگاه رفتن

تاریخ انتشار : 1401/06/14نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 199

 ورزش و تغذیه سالم مطمئناً به شما کمک می‌کنند تا تناسب‌اندام خود را حفظ کنید. بااین‌وجود، راه‌های دیگری برای سوزاندن کالری وجود دارد. بسیاری از این روش‌ها نیاز به‌صرف زمان زیادی ندارند و وقتی به طور منظم انجام شوند، باعث حفظ تناسب شما می‌شوند، بدون آنکه نیاز باشد ساعت‌ها در باشگاه وقت بگذرانید.

ما در سایت بیزاپ کنجکاو بودیم روش‌های آسانی را برای سوزاندن کالری پیدا کنیم و برخی از این روش‌ها به‌اندازه ورزش‌کردن تأثیرگذار هستند.

بیشتر بخوانید: 8 تمرین برای درمان افتادگی شانه

1. گرفتن دوش آب گرم 

دوش آب گرم، راه‌حل خوبی برای تمدد اعصاب در عصر  و از بین بردن استرس است. اما همان‌طور که مشخص است، یک ساعت حمام با آب داغ می‌تواند سبب کاهش وزن شود. وقتی با آب گرم دوش می‌گیرید، بدن شما باید سخت‌تر کار کند تا دمای طبیعی خود را حفظ کند که به نوبه خود به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید. مطالعات نشان داده‌اند که دوش گرفتن با آب گرم به مدت یک ساعت، ۱۳۰ کالری می‌سوزاند. ازاین‌رو استراتژی خوبی برای کاهش وزن است.

2. نوشیدن آب خنک 

 هیدراته ماندن (رساندن آب کافی به سلول‌های بدن) برای سلامت و تندرستی کلی شما کاملاً حیاتی است. بعلاوه نحوه نوشیدن آب می‌تواند سبب افزایش کالری‌سوزی شود. اگر ترجیح می‌دهید که آب را با دمای عادی یا مقداری گرم بنوشید، بدانید که افزودن چندتکه یخ به آن می‌تواند چند کیلویی وزنتان را کاهش دهد. وقتی آب سرد می‌نوشید، بدن شما باید دمای آن را به دمای مناسب برساند؛ لذا به طور موقت متابولیسم شما افزایش می‌یابد.

 3. بوییدن وانیل

 3. بوییدن وانیل 

 شاید حس کرده باشید که صرفاً بوییدن شیرینی‌های شکلاتی تازه پخته شده می‌تواند باعث افزایش وزنتان شود. با این ‌وجود، خیالتان راحت! برخی بوها می‌توانند در کاهش وزنتان مؤثر باشند. محققان دریافته‌اند که چسب‌های پوستیِ وانیلی (چسب‌هایی که به پشت دست یا بازوان می‌زنند تا سبب کاهش میل به شیرینی‌ها شود) میل افراد دارایِ اضافه‌وزن را به شیرینی‌ها کمتر کرد. اگر ایده چسب وانیلی را نمی‌پسندید، عطری با رایحه وانیلی انتخاب کنید که بوی دلپذیری به شما بدهد و بعلاوه، اشتهایتان را کاهش دهد.

4. انجام کارهای خانه

 شاید شستن کف خانه و شستن ظروف شما را اذیت کند، اما انجام فعالیت‌های کوچک خانگی، هم در کاهش وزن مؤثر است و هم باعث تمیز ماندن خانه‌تان می‌شود. شستشو و خشک‌کردن ظروف به مدت یک ساعت، ۱۰۰ کالری می‌سوزاند و شستن حمام به مدت ۳۵ دقیقه به‌اندازه ۳۵ دقیقه پیاده‌روی روی تردمیل کالری می‌سوزاند.

 5. نوشیدن چای سبز

 5. نوشیدن چای سبز 

 چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و علاوه بر جوان‌تر نشان‌دادن پوست، در سوزاندن کالری تأثیرگذار است. از آنجا که چای سبز حاوی کافئین و کاتچین (یک آنتی‌اکسیدان قوی) است، قادر است متابولیسم شما را افزایش داده و تجزیه چربی‌ها را تسهیل کند. بااین‌حال، نوشیدن یک فنجان چای سبز تأثیر چندانی ندارد. مطالعات نشان داده‌اند که برای مشاهده نتایج مثبت باید 3 تا 5 لیوان در روز چای سبز بنوشید.

6. کم‌کردن حرارت

 وقتی هوا سردتر می‌شود، طبیعتاً می‌خواهیم بخاری را روشن کنیم، اما خنک نگه‌داشتن اتاق می‌تواند در کاهش وزن شما تأثیرگذار باشد. درست مانند نوشیدن آب سرد، قرار گرفتن در یک اتاق سرد می‌تواند برای کالری‌سوزی مفید باشد. مطالعات نشان داده‌اند که قرار گرفتن در معرض سرما می‌تواند باعث سوزاندن کالری شود و به کاهش وزن کمک کند.

آیا تابه‌حال در مورد هیچ‌کدام از موارد بالا چیزی شنیده بودید؟ آیا ترفندی می‌شناسید که به تناسب‌اندامتان کمک کند؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است