لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

ده راه جلوگیری از شوره سر بدون استفاده از مواد شیمیایی

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1401/06/12نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 177

یک باور رایج وجود دارد که شوره سر ناشی از خشکی پوست است. بااین‌حال، این یک افسانه است زیرا شوره سر روی پوست بیش‌ازحد چرب ظاهر می‌شود و موجودی که روی پوست شما زندگی می‌کند درحالی‌که خود را از روغن پوست تغذیه می‌کند شروع به رشد می‌کند. اگر تابه‌حال با این مشکل آزاردهنده مواجه شده‌اید، نیازی به خرید مواد گران‌قیمت برای درمان آن نیست، زیرا برخی از داروهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند بدون خالی کردن جیب خود با شوره سر مبارزه کنید. اینجا در بیزاپ، ما از مبارزه داشتن «یقه سفید» آگاه هستیم، بنابراین وقت گذاشتیم تا به بررسی داروهایی بپردازیم که می‌توانند با شوره سر مبارزه کنند، اما حاوی هورمون‌ها و سایر مواد مضر نیستند. خوشحال می‌شویم که با ما در مورد آن‌ها بیشتر بدانید.

بیشتر بخوانید: 7 نکته برای قوی تر کردن موهایتان

1. پوست پرتقال با آب‌لیمو

1. پوست پرتقال با آب‌ لیمو 

پوست پرتقال حاوی کلسیم، منیزیم، ویتامین سی و فیبرهای غذایی است که همگی می‌توانند بر بدن شما تأثیر مثبت بگذارند. برای درمان شوره سر، دستور تهیه این ماده به شرح زیر است.

1: پوست پرتقال را بردارید و در ظرفی بریزید. سپس آب‌لیمو را در آن بریزید

2: مواد را آسیاب کنید تا به شکل خمیر درآیند

3. خمیر را به پوست سر خود بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند

4: آن را با شامپو بشویید.

2. آسپرین مخلوط با شامپو

2. آسپرین مخلوط با شامپو 

آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک است که در شامپوهای ضد شوره نیز استفاده می‌شود. اعتقاد بر این است که یکی از موفق‌ترین مواد در مبارزه با شوره سر است، همه به دلیل توانایی آن در لایه‌برداری پوسته‌های اضافی شوره سر و جلوگیری از چربی بیش‌ازحد است. برای استفاده از آسپرین برای شوره سر، چند قرص آسپرین را به‌صورت پودر ریز درآورده و با بخشی از شامپوی معمولی خود مخلوط‌کنید. مخلوط را روی موها بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.

3. دانه‌های شنبلیله به شکل خمیر

3. دانه‌ های شنبلیله به شکل خمیر 

دانه‌های شنبلیله دارای خواص ضدالتهابی، ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدانی هستند. برای مبارزه با شوره سر با کمک شنبلیله، باید این دستورالعمل ساده را دنبال کنید.

1: مقداری دانه را در یک کاسه کوچک آب بریزید و بگذارید یک شب خیس بخورد

2: صبح دانه‌ها را له کرده و به‌صورت یک ماده خمیر مانند دربیاورید و مقداری آب‌لیمو به آن اضافه کنید. آن را خوب مخلوط‌کنید

3: خمیر را روی پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه خشک شود

4: آن را با شامپو بشویید

4. موز با سرکه

4. موز با سرکه 

به 1 موز کامل و 2 فنجان سرکه سیب نیاز دارید. موز را پوست بگیرید، سرکه سیب را به آن اضافه کنید و همه را خوب مخلوط‌کنید تا خمیری به دست آید. سپس این خمیر را به‌آرامی روی موهای خود ماساژ دهید و مطمئن شوید که تمام آن را کاملاً بپوشاند. بعد از 20 دقیقه ماسک را با آب گرم و شامپوی معمولی خود بشویید.

5. برگ ریحان و پودر آملا

5. برگ ریحان و پودر آملا 

1: مقداری برگ ریحان، 2 قاشق چای‌خوری پودر آملا و 2 قاشق چای‌خوری آب جمع کنید

2: این مواد را باهم مخلوط‌کنید تا خمیری تمیز به دست آید

3: خمیر را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه خشک شود

4: موهای خود را با مقداری آب بشویید. استفاده از این دارو به‌صورت روزانه همچنین به شما کمک می‌کند تا استحکام موهای خود را افزایش داده و به ریزش مو کمک کنید.

6. روغن نارگیل با لیمو

6. روغن نارگیل با لیمو 

1: 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم کرده و به‌طور مساوی با آب‌لیمو مخلوط‌کنید

2: مخلوط را به پوست سر خود بمالید و موهای خود را به‌آرامی با آن ماساژ دهید

3: بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آن را با مقداری شامپو بشویید

7. آب چریش

7. آب چریش 

1: مقداری برگ چریش را له کنید تا خمیر غلیظی به دست آید

2: آن را روی پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید حداقل 10 دقیقه خشک شود

3: آن را با مقداری آب بشویید

8. روغن خردل با روغن جوجوبا مخلوط شده

8. روغن خردل با روغن جوجوبا مخلوط شده 

روغن خردل یک عامل ضد میکروبی و ضد قارچی شناخته‌شده است. روغن جوجوبا سرشار از مواد معدنی است و خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد. 1 قاشق غذاخوری روغن خردل مخلوط با 1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا ماسک خوبی برای درمان شوره سر است. مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید، سپس آن را با شامپوی معمولی خود بشویید. ازآنجایی‌که روغن خردل به‌عنوان یک محرک قوی برای برخی افراد در نظر گرفته می‌شود، اکیداً توصیه می‌شود قبل از استفاده از آن یک آزمایش پچ انجام دهید.

9. ماست مخلوط با آب‌لیمو

9. ماست مخلوط با آب‌ لیمو 

ماست برای انواع موها مؤثر است و اگر به‌عنوان ماسک مو استفاده شود به مبارزه با شوره سر کمک می‌کند. مخلوطی از ماست و مقداری آب‌لیمو درست کنید و به‌عنوان ماسک به مدت 20 دقیقه روی موهای خود بمالید و سپس با آب گرم بشویید.

10. سیر با عسل

10. سیر با عسل 

سیر به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضد شوره آن شناخته‌شده است. چند حبه سیر که با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط شده و به حالت خمیری درآید، به‌عنوان یک درمان خوب برای شوره عمل می‌کند. فقط این خمیر را به ریشه موهایتان بزنید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس مخلوط را با شامپو بشویید.

11. قبل از استفاده از هر دارویی، انجام پچ تست را فراموش نکنید.

قبل از اینکه هر یک از مواد را روی پوست سر یا پوست خود بمالید، آزمایش پچ انجام دهید تا مطمئن شوید به هیچ‌یک از اجزای آن حساسیت ندارید. مقدار کمی از مخلوطی را که بعداً استفاده می‌کنید روی پوست سر و ناحیه کوچکی از پوست روی مچ دست خود بمالید، همه آن را در 10 تا 15 دقیقه بشویید و 24 ساعت صبر کنید. اگر پوست مچ دست شما بدون هیچ‌گونه خارش، سوزش یا قرمزی بدون تغییر باقی بماند، به این معنی است که شما به این ماده حساسیت ندارید. اگر بعد از 24 ساعت تغییراتی در وضعیت پوست مشاهده کردید، مخلوط را به مو یا پوست سر خود نمالید.

محصول موردعلاقه شما برای درمان شوره سر که امتحانش را پس داده است چیست؟ خوشحال می‌شویم که هر درمان خوبی را که برای شما مفید است به اشتراک بگذارید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است