لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

15 راه برای تازگی حیاط و لذت بردن از تابستان

تاریخ انتشار : 1401/08/09نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 86

این ایده‌های آسان را برای یک حیاط شیک و راحت که به شما کمک می‌کند بهترین استفاده را از فصل داشته باشید، بررسی کنید.

ممکن است اوج تابستان باشد، اما برای تازه کردن حیاط خود برای فصل دیر نشده است. 15 ایده طراحی زیر به شما کمک می‌کند تا فضای بیرونی خود را بدون نیاز به زمان و تلاش زیاد، جذاب کنید. بهترین بخش این است که شما هنوز زمان زیادی برای لذت بردن از حیاط تازه احیاشده خود قبل از رسیدن پاییز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: 6 نکته کلیدی برای پرورش گیاهان در خانه

انفجارهای رنگی

 رنگ‌های ملایم‌تری را که دکور بهار و اوایل تابستان را تعریف می‌کنند، با رنگ‌های تندتر که فویل مناسبی برای گرمای تابستان هستند، عوض کنید. بسیاری از رنگ‌های روشن‌تر تابستان، به‌ویژه قرمز، زرد و طلایی، به‌عنوان گزینه‌هایی برای ماه‌های پاییز عمل می‌کنند.

1. بالش‌ها و کوسن‌ها را عوض کنید

بالش‌ها و کوسن‌های جدید تا حد زیادی جلوه‌ای تازه به مبلمان می‌دهند. امتیاز: بسیاری از خرده‌فروشان، پیشنهاد‌های تابستانی خود را در این زمان از سال به فروش می‌رسانند؛ و درحالی‌که در آن هستید، ممکن است صندلی یا میز مناسبی را نیز پیدا کنید که با ظاهر جدید مطابقت داشته باشد. آبی تند کوسن‌ها در این حیاط گرین پوینت، نیویورک، رنگ و بوی فضا را تعیین می‌کند. ترکیبی از کوسن‌های جامد و طرح دار در اندازه‌ها و اشکال مختلف ظاهر را سرزنده و شاداب نگه می‌دارد.

 

2. یک فرش بیاورید

 یک فرش در فضای باز مانند یک سبک رنگارنگ عمل می‌کند که همچنین به محافظت از پاهای برهنه در برابر سطوح داغ کمک می‌کند. توجه داشته باشید که چگونه این قالیچه سبز به فضا جان می‌بخشد و رنگ صندلی‌ها و دیوار آجری رنگ‌شده را تغییر می‌دهد. درحالی‌که می‌توانید فرشی را از داخل خانه خود برای استفاده موقت بردارید، فرشی که به‌طور خاص برای فضای باز ساخته‌شده است، می‌تواند عناصری ازجمله آفتاب و باران را بگیرد و همچنان زیبا به نظر برسد.

 

3. کاشت خود را احیا کنید

شکوفه‌های محوشده را با گل‌های تابستانی جایگزین کنید. بنفش‌های تیره و طلایی شکوفه‌های موجود در ظروف اینجا مهمانان را ترغیب می‌کند تا بیرون بروند و لذت ببرند. خرید گیاهانی که آماده شکوفه دادن هستند به‌جای شکوفه کامل به شما کمک می‌کند فصل را طولانی کنید. همچنین ممکن است بخواهید خاک گلدان خود را تازه کنید تا شروع خوبی به گیاهان جدید بدهید.

 

 

4. با رنگ تازه کنید

یک یا دو رنگ غیرمنتظره اضافه کنید تا بدون سروصدا جلوه جدیدی به حیاط خود ببخشید. با یک گلدان نقاشی شده یا نیمکت باغچه کوچک شروع کنید یا با سایر عناصر باغ آزمایش کنید. طراحان این حیاط‌خلوت، شعله‌ای از رنگ نارنجی را روی یک تخته از هر گلدان ستونی اضافه کردند تا سایه تیره خاکستری به‌کاررفته در تخته‌های باقی‌مانده و حصار را از بین ببرد. صندلی‌های قرمز-نارنجی روی عرشه بدون اینکه احساس تکراری داشته باشند، به‌ظاهر می‌پیوندند. به دنبال رنگی باشید که هم برای سطحی که رنگ می‌کنید و هم برای استفاده در فضای باز طراحی‌شده است. همچنین، اگر می‌خواهید یک گلدان مورداستفاده برای خوراکی‌ها را رنگ کنید، حتماً یک گزینه غیر سمی انتخاب کنید.

 

گزینه‌های سایه

یک روز آفتابی به شما اشاره می‌کند که بیرون بیایید، اما اگر آن‌قدر گرم است که راحت نباشید، در مقابل تماس با نور مقاومت خواهید کرد. مطمئن شوید که همچنان می‌توانید در گرم‌ترین ساعات تابستان با ایجاد مکان‌های سایه‌دار برای گذراندن مدتی از حیاط خود لذت ببرید.

5. یک چتر اضافه کنید

از یک چتر مستقل برای ایجاد سایه در نقاطی غیر از بالای میز ناهارخوری خود استفاده کنید. قرار دادن چتر در اینجا به سایه انداختن صندلی و میز کمک می‌کند و قرارگیری نامتقارن آن حسی ارگانیک می‌بخشد. چترهایی را در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف پیدا خواهید کرد. به دنبال یک پایه محکم باشید تا خطر از دست دادن چتر خود را در مقابل باد نداشته باشید. ویژگی کج شدن به شما این امکان را می‌دهد که چتر خود را با زاویه مناسب تنظیم کنید.

 

6. بادبان سایه‌دار نصب کنید

بادبان سایه‌دار می‌تواند حتی بیشتر از یک منطقه نشسته یا ناهارخوری محافظت کند، بدون اینکه بقیه فضا را ببندد. نسیم‌ها همچنان می‌چرخند تا شما را خنک کنند، اما کمی از گرمای مستقیم دور خواهید بود. حتی بهتر از آن، گزینه‌های رنگی زیادی برای انتخاب پیدا خواهید کرد تا بتوانید ظاهر را با طراحی منظره خود هماهنگ کنید. برای پوشش بیشتر از یک یا چند سایه استفاده کنید. قرار دادن پارچه روی تیرهای آلاچیق برای ایجاد موج، جلوه نرم‌تری به شما می‌دهد.

 

7. چند سایبان بگذارید

 سایبان‌ها یک انتخاب عالی برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید در بالای سر و همچنین آفتاب در اواخر بعدازظهر است که از کنار می‌آید. سبک‌های سنتی، مانند نمونه‌هایی که در این خانه در بریزبن، استرالیا دیده می‌شود، به‌خوبی با ظاهر کلاسیک ساحلی جفت می‌شوند. برای ظاهری مدرن‌تر، یک استایل ساده با رنگ روشن انتخاب کنید. گزینه‌های ثابت به شما این امکان را می‌دهند که سایبان‌ها را برای ماه‌های آفتابی در جای خود قرار دهید و سپس آن‌ها را فراموش کنید. گزینه‌های جمع شونده را می‌توان با توجه به زمان روز یا آب‌وهوا تنظیم کرد. بسته به آب‌وهوای شما، ممکن است لازم باشد سایبان‌ها را در زمستان جمع کنید.

 

استراحتگاه‌های آرامش‌بخش

یک مقصد فرار در حیاط خود ایجاد کنید. مکانی برای نشستن یا استراحت، یک میز در مجاورت و یک یا دو گیاه می‌تواند در طول یک روز پرتنش به شما استراحت دهد.

8. به دنبال درخت باشید

 صندلی‌ها و مبل‌ها را از نقطه‌ای که در معرض نور خورشید است به مکانی زیر درخت سایه‌دار منتقل کنید. نور طبیعی فیلتر شده به خنک شدن چیزها کمک می‌کند و می‌توانید از زیبایی حیاط خود در حین مطالعه، جرعه‌جرعه خوردن یا خیال‌پردازی لذت ببرید.

9. یک گوشه اضافه کنید

درخت سایه‌دار ندارید؟ به دنبال گوشه‌ای از یک عرشه، پاسیو یا ایوان باشید تا گوشه‌ای دنج برای احساس مشابه ایجاد کنید. یک مبل کوچک کنار دیوار یا حصار قرار دهید، چند گیاه و بالش اضافه کنید، یک میز در نزدیکی آن قرار دهید و با یک فرش و بانوج به پایان برسانید. یک چتر یا سایه بادبان مقداری محافظت در برابر آفتاب اضافه می‌کند. این مکان عالی برای افراد و حیوانات خانگی است!

 

10. یک بانوج یا تاب آویزان کنید

هیچ چیز به‌اندازه گذراندن در یک بانوج یا حرکت کردن در تاب، برای تابستان مناسب نیست. اگر محل پاتوق شما نیز رنگ درخشانی است که با رنگ‌های حیاط تابستانی شما مطابقت دارد، خیلی بهتر است. تاب نارنجی که در اینجا مشاهده می‌شود، نقطه‌ای روشن در این عرشه است و طناب‌های آبی که آن را بالا نگه می‌دارند، به رنگ صندلی گهواره‌ای مشابه است. چه یک بانوج یا یک تاب انتخاب کنید، قبل از استفاده مطمئن شوید که به‌طور ایمن لنگر انداخته است.

 

 

آماده‌سازی برای سرگرمی

عصرهای تابستان برای سرگرمی در فضای باز ساخته‌شده است. مهمانی‌ها یا مجالس بداهه را با فراتر از موارد ضروری و افزودن برخی ویژگی‌های سرگرم‌کننده به حیاط خود خاطره‌انگیز کنید.

11. چیزها را روشن کنید

 چراغ‌های فضای باز موجود خود را با فانوس‌ها و شمع‌ها تکمیل کنید که محیط را بهبود می‌بخشد. قطعات بزرگ را انتخاب کنید، مانند شمع‌های ستونی بلند مانند آنچه در اینجا دیده می‌شود، یا فانوس‌های کوچک‌تر یا چراغ‌های چای را در اطراف مکان‌های سرگرم‌کننده خود قرار دهید تا درخشش ملایم و مداومی داشته باشید. هر نوع نوری که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که قابل‌مطالعه است و آن را طوری قرار دهید که به‌راحتی از بین نرود یا واژگون نشود، به‌خصوص اگر شعله‌های آتش دارید. با انتخاب نسخه‌های باتری دار، کارها را حتی ایمن‌تر کنید.

12. مکانی را برای نوشیدنی تعیین کنید

ایده گاری بار برای فضای بیرونی خود را قرض بگیرید. نمی‌خواهید نوشیدنی‌ها را تمام‌وقت در آنجا نگه‌دارید، اما داشتن یک مکان مشخص و چند وسیله دستی، ازجمله یک وان برای نوشیدنی‌های خنک و ابزار بار، به این معنی است که وقتی زمان بیرون آوردن چیزها فرارسید، آماده رفتن هستید. گاری بار نیز می‌تواند به‌عنوان یک میز یا پیشخوان در زمانی که برای نوشیدنی استفاده نمی‌شود، کار کند. کابینت بسته به شما امکان می‌دهد مقداری ظروف شیشه‌ای و کارد و چنگال و همچنین هر ابزار بار را در بیرون نگه‌دارید. برای ساده‌تر کردن هر چیزی که از آشپزخانه بیرون می‌آورید، یک سینی سازگار با آب‌وهوا در دسترس داشته باشید. اگر فضا تنگ است، به دنبال گزینه‌های احتمالی دیگر در زمان سرگرمی باشید؛ انتهای پیشخوان، بالای کابینت ذخیره‌سازی یا حتی یک نیمکت گلدان.

 

 

13. بازی‌ها را بیاورید

برخی از بازی‌ها را تنظیم کنید، یا حداقل آن‌ها را در نزدیکی خود داشته باشید تا در یک لحظه آماده بازی باشید. کورن هول، کروکت، بدمینتون و والیبال موردعلاقه های همیشگی هستند. چیدمان سوراخ میخچه در این پاسیو به دلیل راه‌راه‌های شیک و روکش براق آن، مناسب دکور فضای باز است. آیا گرما باعث می‌شود که شما مشتاق چیزی باشید که کمی فعال‌تر باشد؟ همچنین می‌توانید نسخه‌های فضای باز بازی‌های داخلی موردعلاقه، از جنگای (Jenga) غول‌پیکر و شطرنج گرفته تا کاشی‌های اسکریبل (Scrabble) را در فضای باز پیدا کنید.

 

14. دور یک آتشدان قابل‌حمل جمع شوید

شب را با جمع شدن در اطراف آتش طولانی کنید. این بهترین راه برای استراحت، نوشیدن مقداری نوشیدنی و شاید یک یا دو نوشیدنی بیشتر است. اگر در حال حاضر یک گودال آتش‌نشانی دائمی در بودجه یا طرح چشم‌انداز شما نیست، به دنبال گزینه‌های قابل‌حمل کوچک‌تر ازجمله مواردی باشید که از پروپان یا برق برای شعله‌های آتش استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولاً به‌آسانی در دسترس هستند و نسبت به چاله‌های آتش‌سوزی ارزان‌تر هستند و این مزیت را دارند که به شما امکان می‌دهند آن‌ها را در هرجایی که برای عصر است قرار دهید.

 

15. شب فیلم را در فضای باز تماشا کنید

حیاط خود را به یک سالن سینما در فضای باز تبدیل کنید. یک تئاتر کامل در فضای باز یک الزام است، اما برای یک شب فیلم خانوادگی و دوستانه گاه‌به‌گاه، به‌خصوص اگر در مورد کیفیت دلسرد نیستید، می‌توانید با یک صفحه‌نمایش قابل‌حمل، ملحفه سفید یا دیوار کار کنید. یک پروژکتور قابل‌اعتماد یا پخش‌کننده فیلم موردعلاقه؛ بلندگوهایی که می‌توانند با صداهای محیطی شبانه ناشی از سروصدای ترافیک یا وزش باد رقابت کنند؛ و چند صندلی چمن یا سالن راحتی. صفحه‌نمایش خود را در نقطه‌ای قرار دهید که نسبتاً عاری از نور مجاور است و پروژکتور و سیستم صوتی را راه‌اندازی کنید. همچنین، مراقب باشید که موقعیت مکانی شما چگونه بر همسایگان شما تأثیر می‌گذارد. شما نمی‌خواهید آن‌ها را با صداهای بلند پخش کنید یا چیزی ناراحت‌کننده مانند یک فیلم ترسناک را به محله منتقل کنید. سپس فقط پاپ کورن را اضافه کنید و لذت ببرید.

 


برای دیدن بیش از 1000 کسب و کار و متخصص به خدمات خانه و ساختمان بروید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است