لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

زمان رژیم در بدن ما چه اتفاقاتی می افتد؟

تاریخ انتشار : 1401/02/22نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 549

 وقتی که شما اقدام به گرفتن رژیم می‌کنید بدن شما نسبت به سالم‌تر شدن قطعا تغییرات زیادی را نشان خواهد داد همانطور که می‌دانید زمانی که  بدن خود رسیدگی می‌کنید شانس مبتلا شدن به چاقی مفرط ، دیابت،حملات قلبی و دیگر موارد را به شدت کاهش خواهید داد.

 هر بار که از کربوهیدرات استفاده می‌کنید مقدار قند خون شما بالا خواهد رفت و هر چقدر که میزان کربوهیدرات غذای شما بیشتر باشد ریسک ابتلا به بیماری دیابت خصوصاً اگر پیش زمینه ارثی داشته باشید بیشتر خواهد شد. مواد غذایی که مقدار زیادی گلیسمیک دارند به محض اینکه وارد بدن ما می‌شوند تجزیه شده و پس از مدتی به صورت قند در خون ما یافت می‌شوند. بالا بودن میزان گلیسمیک در خون باعث ایجاد انواع بیماری‌ها خواهد شد بنابراین بسیار واجب است که خوردن غذاهایی نظیر شیرینی و شکلات، نوشیدنی های گازدارو همچنین انواع نان سفید را در رژیم غذایی خود کاهش دهید چراکه کاهش این مواد مساوی است با سلامتی بیشتر.

 هرچقدر که قند خون شما در روند زندگی تان ثابت باشد این یعنی الگوی سلامتی شما پایدار‌تر بوده اما هر چقدر میزان قند خون بدن شما کم و زیاد شود این یک نشانه بد در مورد سلامتی شماست. مقدار ثابت گلوکز در خون باعث می‌شود که بدن شما سالم‌تر زندگی کند.

ارتباط قهوه و هورمون کورتیزول

کاهش میزان قهوه دریافتی در روز ارتباط مستقیمی با کاهش میزان هورمون استرس که همان کورتیزول است دارد. زمانی که میزان کورتیزول خون شما زیاد شود فشار بیش از حدی را تحمل می‌کنید. هر چقدر که فشار بر روی روح و جسم شما بیشتر باشد آسیب به سیستم ایمنی بدن شما نیز بیشتر خواهد بود. کافئین در واقع میزان هورمون استرس را در بدن بیشتر می‌کند و در نتیجه باعث می شود که با خوردن هر فنجان قهوه به جای آن که احساس آرامش کنید استرس بیشتری را تجربه کنید.

 

بیشتر بخوانید: تأثیر شگفت انگیز رژیم پروتئین بر کاهش وزن

وقتی بیش از اندازه کالری دریافتی بدن را کم می کنیم چاق تر خواهیم شد یا لاغرتر؟

 این یک تصور اشتباه است که هر قدر کالری دریافتی را کاهش دهید زودتر وزن کم می‌کنید در واقع هر چقدر که بدن شما به میزان بیشتری گرسنه بماند در برابر کاهش وزن و سوزاندن چربی ها بیشتر مقاومت می‌کند و هر چقدر که این مکانیسم دفاعی در بدن شما قوی تر شود دیرتر وزن کم خواهید کرد. این مکانیسم در اثر کاهش میزان کالری مورد نیاز بدن رخ می‌دهد بنابراین تصور نکنید که اگر کمتر از میزان نیاز بدنتان به آن انرژی برسانید زودتر وزن کم خواهید کرد چرا که بدن در هر صورت اگر احساس نیاز به انرژی داشته باشد از ماهیچه های بدنتان برای پر کردن انرژی های از دست رفته استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب پس از مدتی ماهیچه های بدن شما از بین رفته و یا بسیار ضعیف خواهد شد.

بنابراین اصلا جای تعجب نیست که کسانی که به میزان مورد نیاز بدنشان کالری دریافت نمی‌کنند پس از مدتی از بلند کردن حتی یک کیلو بار هم عاجز خواهند بود که این خود گویای این مسئله است که کاهش میزان کالری هرگز برابر با لاغری به شیوه‌ی صحیح نیست.

برای داشتن تناسب اندام چه کنیم؟

 ابتدا باید بدانید ژنتیک در داشتن اندامی متناسب نقشی اساسی بازی می‌کند اما پس از آن ورزش و داشتن یک رژیم غذایی غنی و متناسب با میزان وزن‌تان که مملو از انواع ویتامین ها و پروتئین ها باشد به کاهش وزنتان بسیار کمک خواهد کرد. به یاد داشته باشید پیروی از هر رژیمی نیازمند همت و البته بررسی پزشکی و تخصصی است بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید خودتان رژیم بگیرید چراکه از بسیاری از موارد ضروری که باید رعایت کنید اطلاع ندارید. ورزش کردن و داشتن سبک زندگی سالم که شامل کمتر خوردن فست فود و بیشتر خوردن سبزیجات و غذاهای آب پز است اگرچه سخت اما ممکن و در نهایت لذت بخش خواهد بود و پس از مدتی که به آن عادت کردید واثرات مثبتش را دیدید خودتان خواهان پیروی از سبک زندگی سالم‌تر می‌شوید!


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است