لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

چرا باید حوله ها را هر هفته بشوییم؟

تاریخ انتشار : 1401/02/28نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 538

 آیا واقعاً باید حوله حمام را هر هفته بشویید؟

بله! حوله حمام تان یک مکان مخفی اما بسیار مناسب برای پنهان شدن انواع میکروب هاست اگر که آن را به صورت هفتگی نشوید! حوله های حمام به علت رطوبت و جنسی که دارند به راحتی می‌توانند حتی این بیماری‌ها را به پوست شما نیز منتقل کند.

تکثیر انواع باکتری‌ها بر روی حوله حمام

ممکن است شما تصور کنید که به این علت که حوله حمام را تنها پس از حمام کردن برتن می‌کنید بنابراین نمی‌تواند آلوده باشد اما آیا این تصوری درست است؟ پاسخ بیز اپ به این سوال منفی است!

 درست است که شما تنها پس از حمام از حوله استفاده می‌کنید اما رطوبت آن تا چند ساعت روی حوله می‌ماند. باکتری‌هایی که ممکن است حتی با شستشو نیز از روی پوست بدن شما نروند بر روی حوله می نشینند و این می‌تواند آغاز تکثیر آن‌ها بر روی حوله باشد. البته که حوله‌هایی که برای تمیز کردن دستتان از آنها استفاده می‌کنید بسیار آلوده‌تر از حوله‌های تن پوش برای حمام هستند. این قضیه بر طبق تحقیقی که اخیراً در یک دانشگاه توسط بسیاری از پزشکان بر روی آلودگی حوله‌ها صورت پذیرفت به اثبات رسیده است که حولههایی که آن‌ها را برای دست و صورت آن استفاده می‌کنید تقریبا هزار برابر حوله های تن پوش ناقل آلودگی هستند. همانطور که می‌دانید اگر این حوله ها را در جایی بگذارید که مرطوب و تاریک باشد رشد باکتری ها پنج برابر خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش شستشو برای حفظ لطافت حوله

 بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد چیست؟

 عفونت و جوش!

 استفاده از یک حوله کثیف حتی شما را در معرض ابتلا به انواع عفونت ها قرار می‌دهد وقتی که شما از حوله‌ای استفاده می‌کنید که تمیز نیست به علت آنکه حوله در تماس مستقیم با پوست و منافذ پوست شماست و رطوبت حمام منافذ پوست شما را کاملاً باز کرده است این ذرات آلودگی به درون پوست نفوذ کرده باعث بروز انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها خواهد شد. حوله های حمام حتی می‌توانند باعث ایجاد جوش‌های فراوان نیز بشوند این که شما تاکنون درگیر چنین چیزهایی نشده اید اصلا به این معنی نیست که این اتفاق برای شما رخ نمی‌دهد پس حتماً باید حوله‌های کثیف را مرتباً بشویید تا سلامتی شما کاملاً حفظ شود.

 چه راهکارهایی وجود دارد تا حوله‌ها تا حد ممکن تمیز بمانند؟

  •  حتی اگر به هیچکس اجازه ندهید که حوله تان را لمس کند و تنها کسی که از یک حوله استفاده می‌کند خودتان باشید باز هم هر دو تا سه روز یکبار باید حوله‌ها را شسته و آن‌ها را در معرض نور آفتاب یا یک دستگاه خشک کن قرار دهید تا حوله به صورت کامل خشک شود.
  •  هرگز حوله را بیش از دوهفته استفاده نکنید چرا که صددرصد با جوش و آسیب های پوستی رو به رو خواهید شد.
  • بعد از آنکه حوله را شستید باید حتماً آن به طور کامل خشک شود اگر آب درون حوله بماند شرایط برای رشد قارچ مهیا خواهد شد.
  •  هرگز حوله ها را حتی اگر نمدار هستند تا نکنید چرا که تا کردن حوله باعث حفظ رطوبت آن می شود.
  •  حوله‌ها را در صورتی که مرطوب هستند به هیچ عنوان درون کشوها قرار ندهید چون همانطور که پیشتر نیز اشاره شد رطوبت و تاریکی بهترین خانه برای رشد میکروب هاست.
  •  اگر خودتان تمایلی به شستن حوله ها ندارید حتما از ماشین لباسشویی استفاده کنید ماشین لباسشویی به علت داشتن آب داغ به راحتی می تواند جرم و آلودگی را از بین ببرد زمان پیشنهادی برای شستشوی حوله ها ۴۵ دقیقه است.

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است